تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۵۷۹۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح ریزی ۱۵۰ هزار میلیاردی توسعه فعالیت‌های سنگ آهن در سال گذشته/ تصمیم دولت در ارتباط با نرخ ارز ترجیحی باید به مردم اطلاع داده شود

‌می‌متالز - محمدرضا پور ابراهیمی گفت: مردم در ارتباط با نرخ ارز ترجیحی تصمیم دولت و سیاست‌های جبرانی هیچ اطلاعی ندارند در اینجا عدم اطلاع مردم، یعنی هجمه دشمن بر علیه رییس جمهور و دولت انقلابی و این مساله این بی تقوایی است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمان با بیان اینکه در اولین روز‌های تشکیل دولت آیت الله رئیسی از حضور دکتر وحیدی در هیات دولت خرسند شدیم، گفت: من چند نکته از همان ابتدا به دکتر وحیدی گفتم که منتخب دولت انقلابی، معتمد مجلس و امین مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همان جلسه من به وزیر کشور عرض کردم ما با انتخاب شما هر چه باشد، ابقا یا تغییر استاندار را حمایت می‌کنیم؛ فقط سه شرط داشتیم و آن اینکه هر کسی استاندار می‌شود پاکدست باشد، شاخص‌های عملکردی خود را بعد از ۶ ماه ارتقا دهد و استفاده از ظرفیت نیرو‌های انقلاب در نظر گرفته شود؛ زیرا ۸ سال نیرو‌های انقلابی در استان مهجور بودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دکتر زینی وند که در این مدت مسوولیت، تلاش فراوان داشت، عنوان کرد: از دکتر وحیدی بابت انتخاب دکتر فداکار تشکر میکنم و امروز مجموعه انقلابی استان هماهنگ و پای کار هستند.

وی خطاب به فداکار استاندار کرمان ابراز کرد: شما بدهکار هیچ گروه و باند سیاسی در کرمان نیستید شما بدهکار امام شهدا و رهبری و دولت انقلابی هستید این اساس فکر شهید سلیمانی در کرمان است.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه شورای راهبردی با محوریت امام جمعه تشکیل شده است و حجت شرعی ما رهبری و نماینده، ولی فقیه در استان است، اظهار کرد: پیشنهاد من این است که، چون بخش عمده‌ای از اسناد توسعه آماده است از این ظرفیت استفاده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که در چارت سازمانی استانداری معاونت زیارتی شکل گیرد، تصریح کرد: اولویت‌های اقتصادی، معیشتی، اشتغال و رفاه مردم مطالبه رهبری است.

وی بیان کرد: برای بخش عمده‌ای از طرح‌ها برنامه ریزی شده شهر کرمان ۵۰ هزار میلیارد تومان برنامه و طرح ریزی کرده ایم و سال گذشته توسعه فعالیت‌های سنگ آهن ۱۵۰ هزار میلیارد طرح ریزی شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از ظرفیت‌های توسعه حوزه اعتبارات شورای معادن است و بخشی از اعتبارات استانی حذف شده درخواست داریم کمک وزارت کشور شامل حال استان شود.

پور ابراهیمی تصریح کرد: مردم در ارتباط با نرخ ارز ترجیحی تصمیم دولت و سیاست‌های جبرانی هیچ اطلاعی ندارند در اینجا عدم اطلاع مردم، یعنی هجمه دشمن بر علیه رییس جمهور و دولت انقلابی و این مساله این بی تقوایی است؛ اما یکی از دلایل آن عدم اطلاع رسانی ازسوی دولت است و ما دست دولت را باز گذاشتیم برای سیاست‌های جبرانی این‌ها را باید مردم بدانند؛ در ارتباط با مسائل کلان کشور موضوعات مرتبط به اصلاح ساختار نظام اقتصادی.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مردم بدانند وضعیت کنونی که دولت سیزدهم تحویل گرفته چگونه است؛ اصلاح ساختار باید مبنای تصمیم باشد و انتظار ما از تیم اقتصادی دولت تلاش بیشتر است و اصلاح ساختار نظام اقتصادی نیازمند جرات و جسارت در حوزه تصمیم گیری است.

وی تاکید کرد: در سطح ملی در کنار دولت هستیم و در استان هم با تمام توان حمایت می‌کنیم و در کنار استاندار هستیم و در ۶ ماهه استقرار دولت آیت الله رییسی بهبود وضعیت اقتصادی را دیدیم.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده