تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۲۵۸۰۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در ماه آوریل رقم خورد؛

کاهش ۳ درصدی صادرات سنگ آهن برزیل

‌می‌متالز - داده‌های منتشر شده توسط وزارت اقتصاد برزیل در روز پنجشنبه نشان داد که صادرات سنگ آهن برزیل در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲.۹۷ درصد کاهش یافته است، که عمدتاً به دلیل کاهش تعداد روز‌های کاری در سال ۲۰۲۲ می‌باشد.

میزان صادرات سنگ آهن برزیل

به گزارش می‌متالز، میزان صادرات سنگ آهن برزیل در ماه آوریل حدود ۲۴.۸۶ میلیون تن برآورد شد که نسبت به میزان صادرات این محصول در سال گذشته (۲۵.۶۲ میلیون تن) کاهش یافته است.

با این حال، میانگین حجم روزانه با ۲.۱۴ درصد افزایش به ۱.۳۱ میلیون تن در مقایسه با ۱.۲۸ میلیون تن در ماه آوریل ۲۰۲۱ رسید.

آوریل ۲۰۲۲ در برزیل ۱۹ روز کاری داشت در حالی که آوریل ۲۰۲۱ در این کشور ۲۰ روز کاری داشت. بر اساس این داده ها، درآمد‌های صادراتی در ماه به ۲.۵۲ میلیارد دلار رسید که نسبت به ۳.۴۴ میلیارد دلار سالانه ۲۶.۵۳ درصد کاهش داشته است.

قیمت‌ها به طور متوسط ​​۱۰۱.۵۶ دلار در هر تن بر اساس فوب بود که ۲۴.۲۹ درصد کمتر از ۱۳۴.۱۵ دلار در هر تن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بود.

ارزیابی شاخص قیمت سنگ آهن

شاخص قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد در ۶ می ۱۳۸.۴۸ دلار در هر تن cfr کینگدائو برآورد شد که ۴.۲۰ درصد نسبت به قیمت روز قبل (۱۴۴.۵۵ دلار در هر تن) کاهش داشت و همچنین این ارزیابی نشان دهنده کاهش ۵.۱۴ درصدی هفتگی نسبت به ۱۴۵.۹۹ دلار در هر تن است.

در ماه آوریل، شاخص قیمت برای این محصول به طور متوسط ​​۱۵۰.۷۵ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۱۸۰.۸۰ دلار در هر تن، در مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۶۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاخص قیمت برای سنگ آهن ۶۵ درصد با مبدا برزیل، در ۶ می ۱۶۳.۷۰ دلار در هر تن cfr کینگدائو تخمین شده شد که نسبت به قیمت ۱۶۹.۶۰ دلار در هر تن در روز قبل ۳.۴۸ درصد کاهش و نسبت به هفته قبل ۳.۳۶ درصد کاهش داشت.

میانگین شاخص سنگ آهن ۶۵ درصد در ماه آوریل ۱۷۵.۸۵ دلار در هر تن ارزیابی شد که نسبت به قیمت ۲۱۲.۸۷ دلار در هر تن در آوریل ۲۰۲۱ حدود ۱۷.۳۹ دلار کاهش را تجربه نمود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده