تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۰۹۲۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چین صادرات گالیوم و ژرمانیوم را محدود خواهد کرد

‌می‌متالز - وزارت بازرگانی و سازمان گمرک چین اعلام کردند این کشور به منظور حفظ امنیت و منافع ملی، صادرات گالیوم و ژرمانیوم را که هر دو در ساخت نیمه هادی‌ها و سایر قطعات الکترونیکی استفاده می‌شوند، محدود خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، وزارت بازرگانی و سازمان گمرک چین اعلام کردند که چین از ماه آینده میلادی اقلامی که دارای ویژگی‌های خاص مانند گالیوم و ژرمانیوم هستند، بدون تایید صادر نخواهد کرد.

چین بزرگترین تولید کننده گالیوم خام در جهان است که در ساخت تراشه‌ها و استفاده در ایستگاه‌های پایه ۵ G کاربرد دارد. ۹۵ درصد از تولید جهانی گالیوم دنیا در اختیار چین است و همزمان این کشور تامین کننده اصلی ژرمانیوم است که عمدتا در فیبر و اپتیک مادون قرمز، پلاستیک PET، الکترونیک و پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود.

اتحادیه اروپا ۱۷ در صد از فلز ژرمانیوم را به طور خام از چین وارد می‌کنند.

در حالی این محدودیت از سوی چین اجرایی خواهد شد که مقامات آمریکا و متحدانش نسبت به افزایش قدرت فناوری چین و وابستگی به زنجیره‌های تامین فناوری این کشور اظهار نگرانی می‌کردند. این کشور محدودیت‌های قابل توجهی را در خصوص صادرات تراشه به چین اعمال کرده‌اند.

هلند هفته گذشته در این راستا و تحت فشار واشنگتن، اعلام کرد که صادرات برخی از تجهیزات پیشرفته نیمه هادی به چین را محدود می‌کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده