تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۴۹۱۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش ۲.۵ درصدی صادرات زغال سنگ کوئینزلند

‌می‌متالز - افزایش قیمت‌های پیشنهادی در پلت فرم Globalcoal و استخراج محدود زغال کک باعث افزایش قیمت زغال سنگ و کاهش صادرات زغال سنگ کوئینزلند شد.

میزان صادرات زغال سنگ از کوئینزلند

به گزارش می‌متالز، میزان صادرات زغال سنگ از ایالت کوئینزلند که قطب متالورژی زغال سنگ استرالیا است، در ژانویه ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۲.۵ درصد کاهش یافته است. اما باید توجه داشت که میزان صادرات در ماه ژانویه ۲۰۲۲ نسبت به ماه دسامبر ۲۰۲۱ با افزایش ۲.۳ درصدی همراه بود.

فعالان بازار اعلام کردند بر اساس داده‌های منتشر شده از بنادر فله‌ای شمال کوئینزلند و بنادر گلادستون طی هفته منتهی به روز جمعه (۱۱ فوریه)، در ماه ژانویه نزدیک به ۱۵.۸۷ میلیون تن زغال سنگ از این منطقه حمل شد که شامل مقداری زغال سنگ حرارتی نیز بود. این در حالی است که این رقم در سال گذشته حدود ۱۶.۲۷ میلیون تن بود. همچنین بررسی‌ها نشان داد این رقم در دسامبر ۲۰۲۱ به ۱۵.۵۱ میلیون تن رسیده بود.

به نقل از تحلیل گران بازار، بنادر فله‌ای شمال کوئینزلند بر پایانه‌های زغال‌سنگ Dalrymple Bay، Hay Point و Abbot Point نظارت دارد، در حالی که دومی بندر گلادستون را مدیریت و اداره می‌کند.

معامله گران در روز جمعه (۱۱ فوریه) گزارش دادند صادرات زغال سنگ از پایانه زغال سنگ خلیج Dalrymple (DBCT) در مجموع به ۳.۶۷ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد میزان صادرات زغال سنگ نسبت به سال گذشته حدود ۱۱.۲ درصد و نسبت به ماه گذشته ۶.۲ درصد کاهش را نشان داده است.

صادرات از ترمینال زغال سنگ Hay Point در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ به ۴.۲۸ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۳.۲ درصد و نسبت به ماه قبل ۲۵.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معامله گران گزارش دادند ترمینال زغال سنگ Abbot Point در ماه ژانویه ۲۰۲۲ حدود ۲.۴۸ میلیون تن زغال سنگ صادر کرد که ۰.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است. این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد میزان صادرات زغال سنگ از این پایانه نسبت به ماه قبل ۹.۶ درصد بیشتر بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری بندر گلادستون ۵.۴۳ میلیون تن زغال سنگ در ماه ژانویه ۲۰۲۲ صادر کرد که حدود ۷.۵ درصد نسبت به ماه ژانویه سال گذشته و ۸.۲ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۱ کاهش داشته است.

معامله گران مستقر در بنادر گلادستون نقل کردند که ژاپن بزرگترین وارد کننده زغال سنگ بوده که از بندر گلادستون عبور می‌کرده است. این کشور در ژانویه سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۸۸ میلیون تن زغال سنگ وارد کرده است.

همچنین بررسی‌ها نشان داد کره جنوبی با نزدیک به ۱.۲۳ میلیون تن واردات زغال سنگ در جایگاه دوم قرار گرفته است.

فعالان بازار گزارش دادند میزان صادرات زغال سنگ به هند که سومین خریدار بزرگ زغال سنگ است در ژانویه به ۱.۰۷ میلیون تن رسیده است. باید توجه داشت که محموله‌های زغال سنگ صادر شده به هند از طریق بندر گلادستون حمل می‌شوند.

یک منبع بازرگانی مستقر در سنگاپور اظهار کرد: محموله‌های محدود زغال کک استخراج شده توسط معدن کاران استرالیایی در بازار اسپات، همراه با افزایش قیمت‌های پیشنهادی در پلت فرم Globalcoal، منجر به افزایش قیمت تجارت زغال سنگ سخت کک شونده دریایی در ژانویه ۲۰۲۲ شد.

ارزیابی فست مارکت نشان داد شاخص زغال سنگ سخت ممتاز مخصوص کک سازی در ماه ژانویه ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​۴۰۹.۶۹ دلار در هر تن fob DBCT قیمت گذاری شد. این در حالی است ک قیمت این محصول نسبت به ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ که برابر ۳۴۰.۴۰ دلار در هر تن بود حدود ۲۰.۴ درصد افزایش داشته است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده