تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۴۰۵
کد خبر: ۲۴۹۱۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شهرستان طبس داشته‌های فراوان، اما اعتبارات اندک دارد

‌می‌متالز - سرپرست فرمانداری ویژه طبس گفت: شهرستان طبس با وجود معادن بزرگ زغال سنگ و سنگ‌های ساختمانی، سهم کمی از اعتبارات استانی و ملی دارد.

به گزارش می‌متالز، رحیمی در نشست بررسی مشکلات شهرستان طبس گفت: وجود میلیون‌ها گردشگر، معادن عظیم زغال سنگ و سنگ‌های ساختمانی، راه‌آهن و فرودگاه قسمتی از داشته‌های شهرستان طبس است، اما سهم این شهرستان از اعتبارات محدود است.

به گفته او تنش آبی مهمترین چالش پیش روی صنعت و کشاورزی شهرستان طبس است که برای پیگیری این مشکل مصمم هستیم.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان طبس گفت: درحالی که مسیر‌های جاده‌ای طولانی معادل چند استان کشور داریم، اما راه دو بانده بسیار کمی داریم و یکی از دلایل تصادف‌های متعدد جاده‌ای در این منطقه، به علت دوری از آبادی‌ها و مراکز استان‌ها و کمبود تسهیلات میان راهی است.

به گفته رحیمی، محور طبس - بشرویه یک مسیر حساس و پرتردد است که با اعتبارات استانی امکان پیشروی نیست و راه‌های روستایی در نقاط دوردست بخش دستگردان وضعیت مطلوبی ندارند.

او همچنین گفت: بهداشت و درمان شهرستان طبس نیز با چالش مواجه است و هر تصادفی رخ می‌دهد برای اعزام بیمار به کمترین مرکز استان حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله داریم و در این مهم اگر غفلت شود موجب زیان به جان هموطنان و همشهریان است.

سرپرست فرمانداری ویژه طبس گفت: برای رفع مشکلات آب، دوبانده سازی راه‌ها و درمان شهرستان نیازمند اعتبارات ملی هستیم.
بازگشت اعتماد مردم، مشروط به صداقت در کار و تلاش جهادی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: جهاد تبیین همان کار صحیح و گزارش کار به مردم است تا تلاش دشمن برای ناکارآمدی خنثی شود.

عباس زاده گفت: جهاد تبیین برای یک گروه خاص تعریف نشده است و امروز همه مسوولان و نمایندگان مردمی، برای جهاد تبیین در راستای ماندگاری انقلاب اسلامی فراخوانده شده ایم.

به اعتقاد او مسوولانی که دستی بر آتش دارند، اما به جهاد تبیین اعتقادی ندارند، نباید در این حلقه باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده