تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۳۸۵۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ذخیره ۳۲ میلیون تنی خاک‌های صنعتی در خراسان جنوبی/ فرآوری خاک‌های صنعتی در داخل استان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۳۲ میلیون تن ذخیره قطعی انواع خاک صنعتی در معادن خراسان جنوبی وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، عباس جرجانی با بیان این مطلب افزود: ۹۴ معدن در حوزه خاک‌های صنعتی در استان وجود دارد که ظرفیت استخراج سالانه از این معادن یک میلیون تن است.

جرجانی سرمایه گذاری اولیه در این معادن را بالغ بر ۱۹۰۶ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: ۵۲۵ نفر در این معادن به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد معادن خاک صنعتی استان در شهرستان طبس قرار دارد گفت: معادن خاک استان شامل خاک‌های صنعتی، خاک نسوز، خاک سرخ و کائولن می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این خاک‌ها بیشتر در داخل استان فرآوری و خوراک کارخانجات کاشی و سرامیک می‌شود افزود: مازاد خاک‌های صنعتی استان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی خود نیز پیشرو در صنعت کاشی و سرامیک در کشور است تاکید کرد: اولویت سازمان صمت استان در این حوزه نیز ایجاد و توسعه واحد‌های فرآوری از جمله کاشی و سرامیک است که قدم‌های مثبتی در این خصوص برداشته شده است.

جرجانی خاطر نشان کرد: در هفت ماهه امسال بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع خاک از این معادن برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده