تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۳۲۱۶۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش ۱۸ درصدی قیمت جهانی گالیوم

‌می‌متالز - با افزایش تولید تراشه‌های الکترونیکی در چین، قیمت گالیوم صادراتی این کشور به بالاترین میزان خود از ماه فوریه ۲۰۲۳ به بعد رسید.

به گزارش می‌متالز، با افزایش تولید تراشه‌های الکترونیکی در چین، قیمت گالیوم صادراتی این کشور به بالاترین میزان خود از ماه فوریه ۲۰۲۳ به این سو رسید.

گفته می‌شود افزایش تقاضا برای گالیوم در بازار داخلی چین و اقدام این کشور برای محدودسازی صادرات این فلز به ایالات متحده آمریکا در ماه آگوست، دو عامل اصلی افزایش قیمت گالیوم در بازار‌های جهانی بوده است.

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گالیوم در بازار‌های داخلی چین، به حدود ۲۷۰ دلار رسیده که نسبت به ماه آگوست، حدود ۸ درصد و در قیاس با ماه جولای نیز بیش از ۱۸ درصد افزایش را تجربه کرده است.

لازم به ذکر است چین بیش از ۹۰ درصد ذخایر گالیوم به عنوان یکی از کمیاب‌ترین عناصر کره زمین را در اختیار دارد و می‌توان گفت که قیمت جهانی این فلز در بورس فلزات شانگ‌های تعیین می‌شود.

از گالیوم در صنایع نیمه‌رسانا و ساخت قطعات الکترونیکی پرکاربرد و استراتژیک همچون تراشه‌ها و پردازشگر‌های الکترونیکی استفاده می‌شود و وضع محدودیت‌های صادراتی گالیوم از سوی چین به ایالات متحده، منجر به افزایش قیمت جهانی این فلز شده است.

وزارت بازرگانی چین ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تنها چند شرکت چینی مجوز صادرات گالیوم و ژرمانیوم به خارج از این کشور را دریافت کرده‌اند که البته این صادرات باید تابع مقررات جدید وضع شده از سوی دولت چین باشد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده