تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۲۲۴۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

PMI چین به کمک فلزی‌ها می‌آید؟

‌می‌متالز - اقتصاددانان به رونق اقتصاد چین در ماه اکتبر امیدوارند؛ در صورتی که پیش‌بینی خوش‌بینانه آن‌ها از شاخص PMI بخش تولید برای ماه اکتبر محقق شود، بازار کامودیتی‌ها با محوریت فلزات آهنی و غیرآهنی هفته ابتدایی ماه نوامبر را با سیگنال موثر افزایشی آغاز خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی‌ها شاخص مدیران خرید رسمی بخش تولید چین برای ماه اکتبر را برابر ۵۰.۴واحد پیش‌بینی کردند؛ مرز ۵۰واحد برای شاخص مدیران خرید، معیار سنجش رکود و تورم است.

تحقق این پیش‌بینی برای شاخص مدیران خرید به مفهوم آن است که بخش تولید چین از فاز رکود فاصله گرفته که این موضوع سیگنالی مثبت برای بازار‌های جهانی با محوریت بازار‌های کالایی چین دارد. شاخص مدیران خرید رسمی بخش تولید چین ظرف ماه گذشته یعنی سپتامبر برابر ۵۰.۲واحد اعلام شد. به این ترتیب این شاخص پس از پنج‌ماه در سپتامبر به فاز رونق بازگشت. در صورتی که پیش‌بینی خوش‌بینانه اقتصاددانان از شاخص مدیران خرید چین برای ماه اکتبر محقق شود، فرصت رشد نرخی مجدد در بازار‌های کالایی مهیا می‌شود. در شرایطی که بروز بحران در بخش املاک چین، رونق در رینگ کالایی را مخدوش کرده، دولت این کشور به منظور تحریک تولید ناخالص ملی، نقدینگی قابل‌توجهی به اقتصاد تزریق کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده