تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۱۲۶۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سازمان گمرک:

صدور مجوز استاندارد به معنای ترخیص خودرو‌های وارداتی نیست

‌می‌متالز - گمرک اعلام کرد: صدور مجوز استاندارد برای خودرو‌های وارداتی پس از گذشت دو ماه از زمان اظهار از ساعاتی پیش شروع شده است. بسیاری از این خودرو‌ها از خرداد امسال در انتظار صدور مجوز سازمان استاندارد برای ادامه تشریفات گمرکی بوده اند.

به گزارش می‌متالز، گمرک اعلام کرد:

از تعداد هزار و ۲۳۵ دستگاه خودرو وارداتی به گمرک غرب تهران برای تعداد ۵۲ دستگاه که شامل ۲ فقره اظهارنامه می‌باشد، تمامی مجوز‌های ترخیص صادر و پس از انجام تشریفات گمرکی آن از گمرک غرب تهران ترخیص شده است و ۸۴۵ دستگاه نیز طی ۲۲ فقره اظهار نامه تنظیمی از سوی صاحب کالا به گمرک اظهار گردیده که نیازمند ارائه مجوز‌های لازم از جمله استاندارد، محیط زیست، نمایندگی‌های مجاز و کد ساتا از بانک عامل است تا نسبت به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودرو اقدام شود. ضمن اینکه تعداد ۳۳۸ دستگاه از این خودرو‌ها تاکنون از سوی صاحب کالا به گمرک اظهار نشده است.

سازمان استاندارد تنها یکی از سازمان‌های مرتبط است که در فرایند صدور مجوز ترخیص نقش دارد و برای ترخیص قطعی خودرو، برابر قانون سازمان‌های فوق الاشاره می‌بایست مجوز‌های لازم را به گمرک ارائه کنند تا نسبت به ترخیص قطعی اقدام گردد.

فلذا نه تنها سازمان استاندارد بلکه هیچ سازمان دیگری به تنهایی اختیار صدور ترخیص قطعی خودرو را ندارد و اگر دستگاه‌های همجوار در حداقل زمان نسبت به ارایه مجوز‌های خود اقدام نمایند بدون تردید پس از پرداخت حقوق ورودی، تشریفات ترخیص خودرو و یا هر کالای دیگری در کمترین زمان ممکن از سوی گمرک انجام خواهد گردید.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده