تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۰۳۱۶۴

افزایش ترافیک حمل و نقل جاده‌ای روسیه و چین

‌می‌متالز - داده‌های سازمان گمرک فدرال روسیه (FCS) نشان می‌دهد که این کشور و چین از ابتدای سال ۲۰۲۳ حجم حمل و نقل بار از طریق ایست‌بازرسی جاده‌ها در خاور دور را افزایش داده‌اند.

به گزارش می‌متالز، داده‌های ارائه شده توسط سازمان گمرک فدرال روسیه (FCS) نشان می‌دهد که این کشور و چین از ابتدای سال ۲۰۲۳ حجم حمل و نقل بار از طریق ایست‌بازرسی جاده‌ها در خاور دور را افزایش داده‌اند.

به گفته این سازمان، ترافیک حمل و نقل جاده‌ای تا کنون در سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱.۵ برابر افزایش یافته است و از اول ژانویه بیش از ۷۵۰۰۰ وسیله نقلیه از ایست‌های بازرسی جاده‌ای در مرز روسیه و چین عبور کرده‌اند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که برای حل مشکلات ترافیکی، مجبور به استخدام کارمندان بیشتر و افزایش ساعت کاری ایست‌های بازرسی به طور موقت شده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت روسیه به چین از طریق دریا نیز در حال افزایش بوده و به بالاترین رقم خود رسیده است چرا که پالایشگاه‌های چینی از تخفیف‌های ارائه شده توسط مسکو در بحبوحه تحریم‌های غرب علیه صادرات انرژی استفاده می‌کنند.

در ماه ژانویه، راه‌آهن روسیه اعلام کرد که حمل و نقل ریلی به مقصد چین و سایر کشور‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

تجارت بین چین و روسیه در سال ۲۰۲۲ به بالاترین رقم خود رسید و در بحبوحه تحریم‌های غرب علیکه مسکو به علت جنگ اوکراین به میزان تقریباً یک سوم افزایش یافت.

بر اساس داده‌های اداره کل گمرک چین که در هفته جاری میلادی منتشر شد، این تجارت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به رشد خود ادامه داد و صادرات و واردات دو کشور از یکدیگر با سرعت دو رقمی جهش یافت.

به طور کلی، این داده‌ها نشان می‌دهد که تجارت دوجانبه در دوره ژانویه تا آوریل بیش از ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و به ۷۳ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده