تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۵۸۱۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آلومینیوم به کف پنج ماه اخیر رسید

‌می‌متالز - آلومینیوم در نتیجه موقعیت‌های فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل کاهش تقاضای این فلز، در معاملات روز سه‌شنبه به کف قیمتی پنج ماهه اخیر خود رسید. این در حالیست که کاهش تولید در اروپا به دلیل هزینه بالای انرژی همچنان عاملی برای حمایت از این فلز در آینده است.

به گزارش می‌متالز، معامله‌گران آلومینیوم می‌گویند که صندوق‌ها اقدام به اتخاذ موقعیت‌های فروش در بازار کرده تا بتوانند در آینده روی قیمت‌های پایین‌تر خرید کنند. دلیل این امر کاهش فعالیت‌های کارخانجات چین در طی ماه‌های اخیر به دلیل اعمال قرنطینه سراسری در کشور بوده است.

قیمت پایه آلومینیوم در بورس فلزات لندن در معاملات روز سه‌شنبه با کاهش ۱.۵ درصدی به ۲۷۱۵ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت این محصول از اول دسامبر ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

«مکس لیتون» تحلیل‌گر بانک بزرگ سیتی گروپ در یادداشتی عنوان کرد پتانسیل تقویت تقاضا در چین و سایر نقاط جهان در حال حاضر پایین است و همین امر باعث می‌شود که در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران رویه احتیاطی را در پیش بگیرند.

وی همچنین در ادامه گفت:، اما ریسک‌های اختلال در زنجیره عرضه آلومینیوم همچنین بالاست و طی ۱۲ ماه آتی به این احتمال وجود دارد که تولید ۱.۵ تا ۲ میلیون تن آلومینیوم در اروپا و روسیه کاملا از رده خارج شود. این میزان معادل ۲ درصد عرضه جهانی این فلز است. برآورد می‌شود کل عرضه آلومینیوم طی امسال به ۷۰ میلیون تن برسد.

اقتصاد چین در نتیجه گسترش ویروس کرونا و همچنین اقدامات مقامات این کشور برای اعمال قرنطینه سراسری در دو یا سه شهر بزرگ چین، ضربه سنگینی خورده است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده آلومینیوم در جهان محسوب می‌شود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده