تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۱۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۵۸۳۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تامین قطعات در شرایط تحریم سخت است/ مشکلات را با افزایش بهره‌وری کم کنیم

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران با اشاره به اینکه تامین قطعات در شرایط تحریم برای همه صنایع به ویژه صنعت سرب و روی سخت است، گفت: باید شرایط را مدیریت کرده و با افزایش بهره‌وری و چند برابر کار کردن، مشکلات را کم کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمود علیپور جدی، در آیین تجلیل از کارگران شرکت سرب و روی زنجان، با اشاره به اینکه کارگران از ستون فقرات مجموعه‌های تولیدی و صنعتی هستند، اظهار داشت: همه ما باید تا زمانی که می‌توانیم و تا وقتی که نفس داریم کار کنیم تا مشکلات پیش آمده جبران شود.

مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران با تاکید بر اینکه، امروز در سنگر تولید کار کردن، بحث اصلی کشور است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند سالی است که شعار سال را در حوزه کار و تولید نامگذاری می‌کنند که این حاکی از اهمیت مسئله است.

وی از کارگران به عنوان عامل و انگیزه برای فعالان حوزه تولید نام برد و گفت: تلاش کارگران در محیط‌هایی که همراه با آلودگی فضای کار است، جای قدردانی دارد.

جدی تاکید کرد: برای تک تک کارگران جهاد و تلاشی که هر روز در این محیط انجام می‌دهند، غیر از انجام کار روزمره، ثواب اخروی نیز دارد.

مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران به شرایط سخت کاری به ویژه در حوزه تولید و صنعت افزود: روند تولید از تامین هزینه قطعات و مواد اولیه تا تهیه آن‌ها با مشکلات زیادی همراه است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما حل مسئله است، گفت: حل مشکلات حوزه تولید، کار و تلاش چند برابری می‌خواهد و تک تک ما وظیفه داریم تا حد توان در در راستای کاهش مشکلات پیرامونی تلاش کنیم.

مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران با قدردانی برگزاری مراسم تجلیل از کارگران در شرکت ملی سرب و گفت: حداقل سالی یکبار باید از کارگران نمونه قدردانی شود، تا انگیزه برای ادامه راه فراهم شود.

در ادامه این مراسم، کمال سعادتی، عضو هیات مدیره شرکت ملی سرب و روی ایران نیز با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل صنعت سرب و روی، تامین خاک مورد نیاز است، اظهار کرد: باید تلاش کرد مشکلات رفع شود.

تامین قطعات در شرایط تحریم سخت است/ مشکلات را با افزایش بهره‌وری کم کنیم

عضو هیات مدیره شرکت ملی سرب و روی ایران با بیان اینکه این صنعت به خاک از منابع داخلی و خارج از کشور نیاز دارد، تصریح کرد: صنعت سرب و روی برای واردات به خاطر تحریم‌ها با مشکل جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه یکی از موانعی که این صنعت با آن دست به گریبان است، مشکل فروش است، افزود: فعالان این صنعت بعد از صادرات، موانع عمده‌ای برای انتقال پول به کشور دارند و در کنار آن برای انتقال محصول به خارج از مرز‌ها نیز با محدودیت مواجه هستند.

سعادتی در ادامه با اشاره به اینکه با تلاش انجام شده، سرب و روی زنجان به صنعتی سبز تبدیل شده است، عنوان کرد: با وجود هزینه‌بر بودن لوازم مرتبط با این موضوع، برنامه‌ریزی شد تا خیال شهروندان زنجانی از فعالیت این شرکت به لحاظ موارد زیست محیطی راحت باشد.

در ادامه مدیرکل روابط‌عمومی، تشریفات و روابط بین‌الملل استانداری زنجان نیز با اشاره به جهاد کارگران برای رونق اقتصادی کشور، گفت: باید قدردان قشر زحمتکش کارگری بود.

مهدی ورقایی با اشاره به حواشی که چند سال قبل حول فعالیت شرکت سرب و روی زنجان و آلایندگی آن به وجود آمد، گفت: این شرکت در حال حاضر این صنعت جزو صنایع پاک استان به شمار می‌آید.

گفتنی است، علاوه بر تجلیل از کارگران به گفته مدیران همچنین بسته معیشتی برای کارگران نیز توزیع شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده