تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۵۸۰۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران:

فعالان حوزه سرب و روی جهادگر واقعی هستند

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران فعالان در حوزه صنعت روی را جهادگر واقعی خطاب کرد و افزود: حضور در صنعتی که احتمال ضرر جانی دارد، نوعی جهاد است.

به گزارش می‌متالز، محمود علیپورجدی در مراسم تجلیل از کارگران شرکت سرب و روی زنجان، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها و شرایطی که شاهد آن هستیم، باید تلاش کنیم با رونق صنعت نیاز کشور را تامین کنیم و قطعا این وضعیت نیاز به تلاش مضاعف همه ما دارد.

وی فعالان در حوزه صنعت روی را جهادگر خطاب کرد و افزود: حضور در صنعتی که احتمال ضررر جانی دارد نوعی جهاد است، ولی فعالان در این حوزه با همه توان در تلاش هستند و چراغ این صنعت را در کشور و زنجان روشن نگه داشته‌اند.

این فعال صنعتی با اشاره به اینکه تامین قطعات در شرایط تحریم برای همه صنایع به‌ویژه صنعت سرب و روی سخت است، گفت: باید شرایط را مدیریت کنیم و با افزایش بهره‌وری و چند برابر کار کردن مشکلات را کم کنیم.

علیپورجدی ادامه داد: البته فعالان در این حوزه با همه توان در تلاش هستند و چراغ این صنعت را در کشور و زنجان روشن نگه داشته‌اند. برای رفع مشکلات اقتصادی کشور همه باید چندین برابر کار کنیم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

در ادامه عضو هیئت مدیره شرکت ملی سرب و روی ایران با بیان اینکه بزرگترین مشکل صنعت سرب و روی تامین خاک مورد نیاز است، گفت: باید تلاش کرد مشکلات مرتفع شود. این صنعت به خاک از منابع داخلی و همچنین خارج از کشور نیاز دارد، ولی برای واردات به‌خاطر تحریم‌ها مشکل وجود دارد.

کمال سعادتی تصریح کرد: یکی از موانعی که این سخت با آن دست به گریبان است مشکل فروش است چراکه بعد از صادرات موانع عمده‌ای برای انتقال پول به کشور داریم و در کنار آن برای اتقال محصول به خارج از مرز‌ها نیز محدودیت داریم؛ با این حال تلاش همه حفظ تولید و اشتغال است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با تلاش انجام شده صنعت سرب و روی زنجان به صنعتی سبز تبدیل شده است، گفت: با تلاش مدیریت در شرکت سرب و روی و رعایت ضوابط زیست‌محیطی است و علی‌رغم هزینه‌بر بودن لوازم مرتبط با این موضوع برنامه‌ریزی شد تا خیال شهروندان زنجانی از فعالیت این شرکت راحت باشد.

این فعال صنعتی همچنین به انجام وظیفه اجتماعی این صنعت نیز اشاره کرد و یادآورشد: در ایام کرونا بخش عمده اکسیژن مورد نیاز در استان از طریق این شرکت تامین شد.

مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و روابط بین‌الملل استانداری زنجان نیز در این مراسم با اشاره به جهاد کارگران برای رونق اقتصادی کشور، گفت: باید قدردان قشر زحمت‌کش کارگری بود.

مهدی ورقایی با اشاره به حواشی که چند سال قبل حول فعالیت شرکت سرب و روی زنجان و آلایندگی آن به وجود آمد، گفت: در حال حاضر این صنعت جزو صنایع پاک استان به‌شمار می‌آید و این مورد باید به سمع و نظر مردم برسد و انتظار داریم در سطح شهر با نصب بیلبورد‌هایی این موارد عنوان شود.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده