تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۵۸۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کالابرگ یا کوپن الکترونیکی چگونه استفاده می‌شود؟

‌می‌متالز - مفتح قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: سخت‌افزار جدیدی به نام کالابرگ ایجاد نمی‌شود، بلکه از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده خواهد شد و در مرحله‌ای که سامانه تکمیل و اعلام شود، افراد مایل به دریافت کالای ارزان، می‌توانند به مکان‌های مشخص مراجعه کنند.

به گزارش می‌متالز، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: تعبیر نادرستی از کالابرگ الکترونیکی شده است و سخت‌افزار جدیدی به نام کالابرگ ایجاد نمی‌شود.

مفتح گفت: سخت‌افزار جدیدی به نام کالابرگ ایجاد نمی‌شود، بلکه از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده خواهد شد و در مرحله‌ای که سامانه تکمیل و اعلام شود، افراد مایل به دریافت کالای ارزان، می‌توانند به مکان‌های مشخص مراجعه کنند.

او می‌گوید: تا سه ماه آینده امکان ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات در سامانه وجود خواهد داشت و مبلغ یارانه برای افرادی که اطلاعات آن‌ها تائید شود از روز اول پرداختی‌ها، محفوظ است.

با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک معیشتی برای مردم، قیمت جدید چهار قلم کالای اساسی از ۲۲ اردیبهشت قیمت‌های جدید برای ۴ قلم کالای اساسی اعلام شد و قیمت مصوب ۴ قلم کالای مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش یافت. در ازای اینافزایش قیمت یارانه‌ای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به ازای هر فرد برای خانوار‌ها واریز شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده