تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۵۸۶۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در گفتگو با خبر ساعت ۸ شبکه یک سیما مطرح شد؛

کالا‌های مشمول قیمت‌گذاری جدید، بدون توجه به زمان تولید و باقیمت جدید عرضه خواهد شد

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در گفتگو باخبر ساعت ۸ صبح شبکه یک سیما با اشاره به عرضه چهار قلم کالا با نرخ جدید (روغن، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات) در بازار، بیان کرد: این کالا‌ها حتی اگر پیش از ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال تولیدشده باشند، باقیمت‌های جدید در بازار عرضه می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه میرزایی بابیان این‌که بر اساس معیار‌های ستاد تنظیم بازار، ۲۲ اردیبهشت‌ماه زمان عرضه و فروش کالا‌ها باقیمت جدید است، گفت: از این تاریخ هر کالایی که در چهار قلم مورداشاره عرضه می‌شود باقیمت‌های جدید خواهد بود و این‌که کالا چه تاریخی تولیدشده است، ملاک عمل نیست.

وی با یادآوری این‌که در نظام تولید مابه‌التفاوت اختلاف قیمت‌های جدید و قدیم محاسبه‌شده است، تصریح کرد: این میزان مابه‌التفاوت از عوامل تولید و توزیع دریافت شده است.

معاون وزیر صمت بابیان این‌که مردم در خصوص تأمین کالا‌های خود نگرانی نداشته باشند، ادامه داد: از زمانی که دولت تصمیم به اجرای طرح گرفته است، کالا‌های مشمول باقیمت‌های جدید عرضه می‌شود.

شاه میرزایی با اعلام این‌که کارخانه‌ها از روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه نیز قیمت‌های خود را تغییر داده‌اند، تأکید کرد: مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات روزانه عرضه می‌شود، اما کالای روغن ممکن است هنوز باقیمت گذشته در فروشگاه‌ها موجود باشد که در این خصوص نیز قیمت و فاکتور‌ها در سامانه جامع تجارت با دقت ثبت‌شده و بر اساس همین فاکتور‌های ثبت‌شده، مابه‌التفاوت‌ها محاسبه می‌شود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت بابیان این‌که مردم با خیال راحت از کالا‌ها استفاده کرده و به قیمت آن توجه نکنند، گفت: پس از چند روز بخش عمده‌ای از کالا‌های باقیمانده باقیمت قبلی در فروشگاه‌ها تمام‌شده و از این کالا‌ها باقیمت جدید عرضه می‌شوند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده