به گزارش میمتالز، محمدصادق مفتح گفت: دشمن در شرایط اقتصادی حاضر کشور و همزمان با تصمیمات بزرگ دولت، مقبولیت نظام را هدف قرار داده است، بنابراین همه مجموعههای روابط عمومی ازاینجهت دارای اهمیت هستند که باید همه اتفاقات و روند تصمیمگیریها را بهدرستی و به هنگام به مردم منتقل کنند.
وی افزود: خوشبختانه مردم ما از بینش لازم برخوردار هستند و در صورت برخورد صادقانه و تشریح تمامی جوانب همه تصمیمات بزرگ اقتصادی در کشور و البته ارائه منطق قابلقبول بهطور حتم با دولت همراهی میکنند.
مفتح اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از عمدهترین وزارتخانههای مرتبط با موضوع حاضر اقتصادی کشور است، این وزارتخانه با ادغام ۴ وزارتخانه بزرگ و با ظرفیت مدیریت ۴۰ درصد از GDP در کشور شکلگرفته و مهمترین وزارتخانه در این حوزه به شمار میآید و دستگاه دولتی پیشرو به شمار میرود.
قائممقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: وظیفه همه ما این است که هرآن چه در حال رخ دادن است و منطق درستی که پشت آن وجود دارد را بهدرستی برای مردم تشریح کنیم و بهطور یقین مردم نیز میپذیرند و همراهی میکنند.
وی تأکید کرد: در شرایط حاضر نقش روابط عمومیها در تبیین مسائل به مردم بهشدت مؤثر است، زیرا تجربه نشان داده حتی در سختترین شرایط نیز وقتی درست شرایط را تبیین کردیم، مردم همراه بودهاند.
مفتح تصریح کرد: روابط عمومیها محل مراجعه مردم هستند و باید تسلط کامل به همه موضوعات و فرآیندها داشته باشند تا بتوانند موارد را برای مردم تشریح کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم چند اتفاق مهم و بزرگ وزارت صمت رخداده که از مهمترین آنها شکلگیری یک ادغام جدی و حقیقی در این وزارتخانه پس از حدود ۱۱ سال بوده و در عمل همنشینی کارکنان دو وزارتخانه متفاوت به ترکیب وظایف و همکاری مؤثر آنها منتهی شده است.
قائممقام وزیر صمت گفت: ذینفعان وزارت صمت فعالان اقتصادی هستند و اگر ارتباط درست با آنها برقرار نشود، بزرگترین ضربه به تولید کشور وارد میشود، ضمن اینکه نباید فراموش کرد که به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و خارج از هر نوع خط و خطوط سیاسی، اتفاقات بسیار بزرگی در کشور رخداده و شاهد تحولات اساسی در بخشهای مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور بودهایم.
مفتح در تشریح برخی از اقدامات اساسی شکلگرفته در وزارت صمت از زمان استقرار دولت سیزدهم، توضیح داد: یکی از ریل گذاریهای اساسی انجامشده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامهریزی برای عرضه همه نهادهای تولید در بورس کالا بوده و بهعنوان نمونه در این مدت و پس از تصمیمات گرفتهشده برای زنجیره فولاد و عرضه این زنجیره در بورس کالا شاهد آن هستیم که کمترین نوسان قیمتی در این کالا به وجود آمده و در عمل مدیریت درستی در بازار اتفاق افتاده است؛ این رویه در خصوص سیمان و سایر نهادهای تولید نیز مدنظر است و باید همه جوانب و موارد مرتبط به این تصمیمگیری بهدرستی برای ذینفعان تشریح شود.
وی ادامه داد: تغییر ریلهای رخداده در وزارت صمت باید بهدرستی از سوی مدیران روابط عمومی وزارتخانه شناساییشده و برای همه فعالان اقتصادی، ذینفعان و همچنین نمایندگان مجلس تشریح شود تا درروند تصمیمگیریها مؤثر باشد.
منبع: شاتانیوز