تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۵۸۶۲۳
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۴۰ هزار تنی ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی تا نیمه خرداد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: در حال طراحی و ساخت مخازن جدید روغن در بندرعباس به ظرفیت ۴۰ هزار تن هستیم که این مخازن در نیمه نخست خرداد به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش می‌متالز، محمد امیر نیکو همت، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ تولید روغن صنعتی در کشور و خاورمیانه، قابلیت تولید ۷۲۰ هزار تن انواع روغن صنعتی و پارافین را دارد.

وی افزود: پروژه‌هایی در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی در دست اجرا داریم که بین ۲۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که این پروژه‌ها، با دانش فنی ایرانی در مجموعه نفت سپاهان در حال انجام است.

نیکو همت تصریح کرد: یکی از پروژه‌های بزرگ ما FRW است که موجب ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات ما خواهد شد؛ همچنین در پروژه TDAE به عنوان روغن سبز معروف است، روغن‌های دوست‌دار محیط زیست تولید می‌شود.

وی ادامه داد: به علت کیفیت بالای محصولات نفت سپاهان، بازار‌های صادراتی خوب و روبه توسعه‌ای داریم به این صورت که به طور متوسط رد طول سال ۳۰ درصد تولیدات ما در داخل عرضه می‌شود و بعد از تکمیل تعهداتمان در عرضه داخلی، ۷۰ درصد محصولات به بازار‌های هدف خارجی صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان از ساخت مخازن جدید ذخیره‌سازی روغن در جنوب کشور خبر داد و گفت: در حال طراحی و ساخت مخازن جدید روغن در بندرعباس به ظرفیت ۴۰ هزار تن هستیم که این مخازن در نیمه نخست خرداد به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: همچنین ساخت مخازن جدید در چابهار و احداث کارخانه بلندینگ انواع روغن‌های ویژه در این منطقه در دستور کار نفت سپاهان قرار گرفته است.

نیکو همت با اشاره به کیفیت بالای روغن‌های تولیدی نفت سپاهان اشاره کرد و گفت: در تولید روغن‌های موتور، از شرکت‌های "بنز"، "بی ام و" و "رنو" گواهی‌نامه کیفیت دریافت کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده