تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۵۸۶۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
با هدف سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه میادین گازی؛

تفاهم‌نامه همکاری صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه امضا شد

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه میادین گازی توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضا رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با شرکت فولاد مبارکه در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه میادین گازی امضا شد.

این تفاهم‌نامه توسط محمدیاسر طیب‌نیا و عبدالعلی علی‌عسگری، مدیران‌عامل شرکت‌های فولاد مبارکه و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضا رسید.

تقویت منافع مشترک صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه ضروری است

عبدالعلی علی‌عسگری، مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این آئین اظهار کرد: تامین خوراک مورد نیاز صنعت و به ویژه گاز منجر به انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای شده است چرا که هم هلدینگ خلیج فارس و هم فولاد مبارکه نیاز به گاز دارند.

وی با اشاره به منافع مشترک دو شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه افزود: فولاد مبارکه دومین شرکت بورسی در ایران است، ما خود را کنار این شرکت می‌دانیم و در جهت منافع مشترک همکاری خواهیم داشت.

مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با امضای این تفاهم‌نامه در راستای پیشرفت کشور گام برداریم.

برای کار‌های بزرگ، بزرگان کشور همراه شوند

همچنین محمدیاسر طیب‌نیا، مدیر عامل فولاد مبارکه، در این مراسم اظهار کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه دو قدرت تجاری صنعتی کشور هستند. در کشور کمتر تمرین با هم بودن را داشته‌ایم و خوب است برای کار‌های بزرگ، بزرگان کشور همراه شوند.

وی افزود: فولاد مبارکه یک درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهد، برای تامین نیاز کشور در حوزه‌های مختلف مانند آب، برق و حمل‌ونقل حضور دارد و مصمم است به عنوان یکی از مصرف‌کنندگان گاز کشور، در زمینه فعال‌سازی و استخراج میادین گازی نیز سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت پتروشیمی خلیج فارس سابقه دیرینه دارد و این اتفاقی مبارک است؛ امیدوارم امضای این تفاهم‌نامه فرصتی فراهم کند که دولت‌مردان، حوزه‌هایی از گاز کشور را در اختیار این کنسرسیوم قرار دهند و از سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت کنند.

طیب‌نیا ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های وزارت نفت شرایط خوبی پیش‌روی هر دو صنعت بزرگ کشور قرار گیرد.

حسن نشان زاده مقدم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های خوش نام در بخش تولید و بازار سرمایه کشور است. قرار گرفتن شرکت فولاد مبارکه در کنار شرکت پتروشیمی خلیج فارس، اتفاق خوبی است.

وی اظهار امیدواری کرد: قرار گرفتن تجارب، منابع مالی، نام و اعتبار این دو شرکت در کنار هم می‌تواند منجر به خیر و برکت در کشور و تامین مالی پروژه‌ها شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده