تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۵۸۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت روبل، امروز دوشنبه ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۱/ درآمد نفتی روسیه چقدر است؟

‌می‌متالز - قیمت روبل امروز دوشنبه ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ با وجود آنکه اروپا و آمریکا در کنار برخی کشور‌های دیگر روسیه را تحریم کرده‌اند، اما این کشور ماهانه چندین میلیارد دلار از محل صادرات نفت درآمد دارد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز دوشنبه ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۴۷۷ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۴۷۸ و پایین‌ترین قیمت آن ۴۷۲ تومان بوده.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۳۴۰ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را کاهشی و ۶۴۸ تومان اعلام کرده.

روسیه ماهانه چند میلیارد دلار درآمد نفتی دارد؟

آمار آژانس بین‌المللی نشان می‌دهد که درآمد‌های نفتی روسیه از ابتدای سال ۲۰۲۲، ۵۰ درصد رشد کرده است.

بر اساس گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی روسیه از محل فروش نفت و فرآورده‌های نفتی طی سال جاری ماهانه ۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته است.

در حالی درآمد‌های نفتی روسیه افزایش یافته که به خاطر درگیری نظامی با اوکراین کشور‌های غربی این کشور را تحریم کرده‌اند. در قالب بخشی از این تحریم‌ها آمریکا واردات نفت از روسیه را به طور کامل ممنوع کرده و اتحادیه اروپا و انگلیس هم گفته‌اند می‌خواهند تا پایان سال جاری واردات نفت از روسیه را متوقف کنند.

شرکت‌های بزرگ نفتی نظیر شل و توتال نیز گفته‌اند خرید نفت از روسیه را کنار می‌گذارند، اما بر اساس آمار آژانس بین‌المللی انرژی نه تنها صادرات نفت روسیه کاهش نیافته بلکه در ماه آوریل نسبت به ماه مارس ۶۲۰ هزار بشکه در روز بالا رفته و به ۸٫۱ میلیون بشکه رسیده است که تقریبا برابر با صادرات این کشور پیش از آغاز بحران اوکراین و اعمال تحریم‌ها است.

به خاطر افزایش تقاضا بخش زیادی از صادرات نفت روسیه به سمت چین و هند هدایت شده و با وجود همه موضع‌گیری‌های سیاسی، اتحادیه اروپا همچنان بزرگ‌ترین واردکننده نفت روسیه بوده و ۴۳ درصد نفت صادراتی این کشور را در ماه آوریل وارد کرده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده