تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۳۰
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۵۸۷۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ۱۲ و ۲.۵ درصد سهام "سابیک، فغدیر":

زمان عرضه اولیه پنجمین و ششمین شرکت جدید سال قطعی شد

‌می‌متالز - پنجمین و ششمین شرکت جدید سال با عرضه اولیه ۱۲ و ۲.۵ درصد سهام سیمان آبیک و آهن و فولاد غدیر ایرانیان، ۲۸ اردیبهشت و ۴ خرداد در بورس و فرابورس وارد می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، فرابورس در حالی امروز آماده عرضه اولیه ۵ درصد از سهام داروسازی دانا در بازار اول معاملات می‌شود که سیمان آبیک و آهن و فولاد غدیر ایرانیان هم به عنوان پنجمین و ششمین شرکت تازه وارد، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت و ۴ خرداد وارد بازار خواهند شد.

به این ترتیب، ۱۲ درصد از سهام "سابیک" شامل ۳۵۵ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۳۰ سهم با قیمت مبنای ۱۱۱۴ تومانی هر سهم، دامنه قیمت ۱۰۰۳ تا ۱۲۲۵ تومانی و حداکثر سهمیه ۳۰۰ سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش در بازار دوم معاملات بورس عرضه می‌شود که به نقدینگی ۳۶۸ هزار تومانی نیاز است. مدیر عرضه هم کارگزاری صبا تامین و متعهدین خرید دو تامین سرمایه امین و لوتوس هستند.

همچنین ۲.۵ درصد از سهام "فغدیر" شامل ۳۰۰ میلیون سهم با قیمت مبنای ۱۴۵۰ تومانی هر سهم و حداکثر سهمیه ۳۰ میلیون سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می‌شود. مشاور عرضه هم کارگزاری ستاره جنوب و متعهد خرید تامین سرمایه امید است.

ارسال سفارش صرفا ً از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود. همچنین ۵۰ درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

منبع:بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده