تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۵۵۷۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سفارس سود فروش سابیک را هم پیشخور کرد

عرضه اولیه سابیک بهانه سفارس برای ادامه رشد؟

‌می‌متالز - نماد سفارس از معدود سیمانی‌هایی بوده که سه ماهه اخیر بیش از ۳۵ درصد بازدهی داشته و یکساله هم بیش از ۲۰ درصد بازدهی داشت. این مساله تحت تاثیر وعده عرضه اولیه سیمان‌های زیر مجموعه اش بوده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان فارس و خوزستان از جمله شرکت‌های سیمانی زیر مجموعه نماد سیتا ست که با وجود اینکه شرکت مادرش ۳۰ درصد از زمان عرضه اولیه در زیان بوده در یکسال اخیر روندی صعودی داشته و برخلاف جهت کل بورس و نماد‌های سیمانی هم گروهش حرکت کرده است.

این مساله تحت تاثیر جوسازی‌هایی است که عمدتا در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، آن هم با تاکید بر اینکه نماد سابیک قبل از خرداد عرضه اولیه می‌شود و تحلیل‌ها از این قرار است که با فرض ۱۵ درصد عرضه اولیه سایب و ارزشگذاری ۵۲۰۰ میلیارد تومنی این شرکت، سود خوبی عاید سفارس می‌شود، زیرا ۱۰۰ درصد این شرکت برای نماد سفارس رقم خواهد خورد و بعد از عرضه اولیه ۸۵ درصد سهام برای این شرکت باقی می‌ماند.

طبق تحلیل‌ها با توجه به قیمت تمام شده ناچیز سابیک برای سفارس از محل عرضه اولیه و سود سابیک امسال هر سهم سفارس ۲۰۰ تومن سود بدست می‌آرود که با در نظر گرفتن افت سودسازی سفارس به نظر نمی‌رسد سهام سفارس رشد چندانی در بهار امسال نداشته باشد، زیرا در یک سال گذشته رشدش را پیشخور کرده است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده