تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۵۸۸۰۶
سرویس خبر : انرژی

افزایش بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن گاز مایع کشور تا پایان سال

‌می‌متالز - مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از افزایش ظرفیت ذخیره سازی گاز مایع کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با تحویل مخازن ذخیره سازی پالایشگاه فاز ۱۴، بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی گاز مایع کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا زینل پور، عضو انجمن اپک و مدیرعامل شرکت مهندسی پناه ساز ایران، در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت تنها شرکت دانش‌بنیان در زمینه ساخت مخازن LPG است و فعالیت‌های این شرکت اجازه نداد بعد از تحریم‌ها پروژه‌ها دچار توقف شود.

زینل پور با اشاره به اینکه با انتقال فنّاوری و بومی کردن فعالیت‌ها، توانستیم مخازن گاز مایع را بدون کمک شرکت‌های خارجی در فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی بسازیم و بسیاری از از فاز‌های پارس جنوبی را به مخازن گاز مایع تجهیز کنیم، گفت: امسال نیز مخازن فاز ۱۴ پارس جنوبی تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: با تحویل مخازن ذخیره سازی پالایشگاه فاز ۱۴، بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی گاز مایع کشور تا پایان سال جاری اضافه خواهد شد.

زینل پور با تاکید بر اینکه امروز سال‌های زیادی از عمر بسیاری از مخازن می‌گذرد، گفت: مخازن نیازمند تعمیر و نگهداری هستند و امیدواریم در این عرصه ورود کنیم و جواب اعتماد را بدهیم.

وی ادامه داد: ۴ مخزن در پالایشگاه فاز ۱۴ ساخته خواهد شد که شامل ۲ مخزن ۳۰ هزارمترمکعبی و ۲ مخزن ۲۵ هزارمترمکعبی است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: به‌ازای هر مخزنی که ساخته شده ۸ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در کشور اتفاق می‌افتد و هر فاز پارس جنوبی ۳۲ میلیون یورو صرفه‌جویی اقتصادی داشته است.

وی افزود: ساخت مخازن ۷ فاز پارس جنوبی توسط این شرکت انجام شده و در خارک و سیری هم مخازنی را ساخته ایم.

زینل پور از امضای قراردادی با یک شرکت چینی برای ساخت مخازن ذخیره‌سازی به حجم ۱۰ میلیون بشکه در جنوب کشور خبر داد و گفت: برای ساخت این مخازن ۳۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده