رسانه و علم ارتباطات مولفهای مهم در جهان کنونی است و جایگاه این حرفه تا آنجاست که از آن به عنوان هنر هشتم یاد میشود. دانش رسانه در کنار درک صحیح از مناسبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مشخصه اصلی این حرفه ارزشمند و تأثیرگذار است.
امروزه موفقیت سازمانها در گرو داشتن روابط عمومی خلاق و پویایی است که با استفاده از علم نوین و روشهای کارآمد ارتباطی و رسانهای بتوانند ارتباط مناسب و هدفمندی با و ذینفعان برقرار نمایند. از یکسو با بازتاب دستاوردها و پیشرفتهای سازمانی، روح امید، سرزندگی و خودباوری را به جامعه تزریق نمایند و از سوی دیگر با تبادل اطلاعات و دانش فنی، ضمن آگاهی بخشی به جامعه و انتقال فرهنگی، از تجربیات موفق دیگران در عرصه سازمانی استفاده نمایند.
بدین ترتیب روابط عمومی واحدی هویت ساز در سازمانها تلقی میگردد که معرف هویت یک مجموعه با عنوان شرکت-شهروند است و نقش ارزندهای در ارتقای برند و پیشبرد اهداف سازمانی دارد.
گذار از نگرش سنتی به پارادایم مدرن علمی در حوزه رسانه در عصر هجمه رسانهای و اطلاعاتی، امری اجتناب ناپذیر است و بیش از هر زمان دیگر وظیفه جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری بر عهده فعالان این حوزه است.
بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات را خدمت خانواده بزرگ روابط عمومی کشور تبریک عرض مینمایم و امیدوارم عزیزان این عرصه در کنار دیگر خدمتگزاران ایران عزیز، در مسیر تعالی و شکوفایی میهن سرافرازمان موفق و منصور باشند.
توفیق و سربلندی همه عزیزان را از درگاه خداوند منان مسالت مینمایم.
منبع: صنایع معدنی فولاد سنگان