به گزارش میمتالز، ایان روپر در ادامه سخنانش در مراسم افتتاحیه هفته نامه بین المللی آهن سنگاپور گفت: «هرچه در چین مدت زمان بیشتری قرنطینه برقرار باشد، موجودی سنگ آهن بیشتری در بنادر و کشتیها در صفهای بندری ایجاد میشود.»
با این حال، روپر انتظار دارد زمانی که کنترلهای بیماری سهولت یافته و فعالیت از سر گرفته شود، قیمت سنگ آهن با قیمت فولاد افزایش یابد.
وی تصریح کرد: «بسیاری از کارخانههای فولادی میزان موجودی سنگ آهن را به سطح پایینی رساندهاند و عرضه سنگ آهن داخلی نیز مختل شده است، به این معنی که کارخانهها باید مشتاق واردات بیشتر برای ذخیرهسازی باشند».
روپر قیمت بالای فعلی سنگ آهن را ناشی از اختلالات عرضه فولاد از دریای سیاه دانست و افزود: «حتی اگر راهحل مسالمتآمیزی پیدا شود، بسته به زیرساختها، احتمال تأخیر در از سرگیری محمولهها وجود دارد.»
روپر همچنین انتظار دارد که صادرات فولاد چین برای پر کردن شکاف عرضه ناشی از زیان دریای سیاه کافی باشد.
استراتژیست کالایی آستریس انوایزوری در خاتمه اظهار کرد: «با توجه به افزایش قیمت فولاد چین به دلیل از دست دادن عرضه فولاد از دریای سیاه، صادرات چین [با]تقاضای مواجه شده است، اما با کنترلهای لجستیکی متوقف میشود».
چین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ میلیون تن فولاد صادر کرد که ۱۵ میلیون تن از سال ۲۰۲۰ بیشتر بود.
منبع: آرتان پرس