تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۵۹۱۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اکتشاف موتور محرک طرح‌های توسعه چادرملو

‌می‌متالز - مهندس تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جلسه کمیته اکتشاف که در مجتمع معدنی چادرملو برگزار شد ضمن تاکید دوباره بر لزوم تامین مواد اولیه فولاد به منظور تحقق تولید ۵۵ میلیون تن فولاد کشور گفت: ما امروزه در مملکت نیازمند اکتشافات هستیم این موضوع در دستور کار همه شرکت‌ها از جمله چادرملو است وی افزود: با خرید ۸ دستگاه حفاری چادرملو تا عمق ۲۵۰۰ متر تواتستیم از سایر شرکت‌ها جلوتر باشیم و در بحث اکتشاف خیز‌های رو به جلوی خوبی برداریم.

به گزارش می‌متالز، مهندس تقی زاده در پایان نشست این کمیته از معدن آریز D۱۹ بازدید و در جریان روند باطله برداری از این معدن قرار گرفت.

گفتنی است معدن آریز که طی ۷ ماه شروع به عملیات باطله برداری کرده است توانسته با حفاری در دو فاز عمومی و تفصیلی ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر و میزان باطله برداری ۳۹ میلیون تن و تهیه نمونه و ارسال به آزمایشگاه ۲۶۴۲ نمونه که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود ۶۵ درصد از برنامه زمان بندی جلوتر باشد.

مهندس تقی زاده از مسوولین استانی و کشوری درخواست کرد معدن آریز و پیشرفت‌های این معدن را از نزدیک بازدید کنند و مشاهده کنند که چگونه یک کویر بدون آب و علف و خشک حالا به یک منطقه اقتصادی تبدیل شده است و با وجود چنین معادنی کشور از بن بست اقتصادی خارج می‌شود.

وی همچنین افزود: خوشحالم که امروز توانسته ایم با طراحی مدرن و به روز پیشرفت‌های خوبی حاصل کنیم و نیرو‌های جوان و بومی منطقه را به کار بگیریم

عناوین برگزیده