تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۵۹۲۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افت حداکثری قیمت سنگ آهن به دلیل محدودیت‌های کووید – ۱۹

‌می‌متالز - افزایش محدودیت‌های شیوع کووید - ۱۹ در چین و تشدید بحران مواد اولیه، مانع از بهبود تقاضا برای سنگ آهن و در نتیجه موجب افت حداکثری قیمت این محصول از اواسط فوریه شد.

آسیب اقتصادی چین در پی افزایش موارد کووید – ۱۹

به گزارش می‌متالز، منابع خبری در چین افزایش جزئی در موارد کووید – ۱۹ را گزارش دادند، در حالی که مقامات چین این حقیقت را انکار نموده و بیم دارند که شهر‌ها دچار نگرانی فزاینده شده و تشدید واکنش به شیوع این ویروس باعث آشفتگی گردد.

همچنین، چین در تلاش است تا با اجرای اقداماتی برای کمک به شرکت‌های کوچک، تثبیت مشاغل و کاهش کنترل‌ها در بازار املاک، اقتصاد آسیب دیده خود را تقویت کند.

با این حال، ANZ Research در یادداشتی عنوان کرد؛ انتظار می‌رود که قرنطینه‌های شدید کووید – ۱۹ بر فعالیت‌های صنعتی نیز تاثیر گذاشته و در نتیجه میزان تقاضا برای فلزات کاهش یابد.

به گفته هایتونگ فیوچرز، باران‌های شدید در جنوب و جنوب غربی چین بر تقاضای کوتاه مدت مصالح ساختمانی تأثیر گذاشته به طوری که کاهش قیمت مواد خام دیگر زیربنای قیمت فولاد نخواهد بود.

در همین راستا در بازار املاک، Sunac China Holdings چهارمین توسعه دهنده بزرگ کشور، در این هفته پرداخت اوراق قرضه را از دست داد و شرایط بحرانی فوق این نگرانی‌ها را افزایش داد، به طوری که ممکن است بخشی از این صنعت را که برای تقاضای سنگ آهن حیاتی است تضعیف نماید.

اثر محدودیت‌های ویروس کووید – ۱۹ بر سنگ آهن

با گسترش محدودیت‌های ویروس، قیمت سنگ آهن حدود یک چهارم نسبت به اوج قیمت امسال در اوایل ماه مارس کاهش یافته است. قرنطینه‌ها استفاده از هزینه‌های زیرساختی را برای دولت سخت می‌کند و این امر در زمانی از سال رخ می‌دهد که معمولاً ساخت و ساز پس از زمستان افزایش می‌یابد.

تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزلند از جمله دانیل هاینز در یادداشتی اظهار کردند:

«محدودیت‌های مرتبط با ویروس چین تأثیر اقدامات حمایتی را در فصل اوج ساخت و ساز تضعیف می‌کند و شاخص‌های دارایی کاهش می‌یابد، از طرفی تولید فولاد می‌تواند افزایش یابد، اگرچه اقدامات کنترلی احتمالی یک خطر منفی است».

Huatai Futures در یادداشتی عنوان کرد؛ با وجود همه موارد فوق، انتظار می‌رود با کاهش موارد ویروسی و اجرای سیاست‌های پکن برای حمایت از رشد صنعت، میزان تقاضا در میان مدت بهبود یابد.

در همین حال، طبق وب سایت صنعتی Steelhome، در روز جمعه ذخایر سنگ آهن در سراسر بنادر چین ۲.۵ درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت و معاملات آتی دالیان با افزایش ۳.۴ درصدی، کاهش هفتگی خود را به ۰.۲ درصد رساند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده