تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۵۹۵۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
آمار سال ۱۴۰۰ اعلام شد؛

تولید کنسانتره آهن از مرز ۵۱ میلیون تن گذشت

‌می‌متالز - میزان تولید کنسانتره سنگ آهن طی سال ۱۴۰۰، با حدود ۴ درصد افزایش، از مرز ۵۱.۵۰۰ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت‌های تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۰، حدود ۵۱ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۷ تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۴۵ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۳۶۲ تن، «چادرملو» ۱۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۳۹۳ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۶ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۱۵ تن، «گهر زمین» ۴ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۱۹۶ تن، «مرکزی» ۳ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۲۹۱ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۲ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۲۸ تن، «صنایع معدنی فولاد سنگان»، یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۸۰ تن، «صبانور» یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۹۴۲ تن و «جلال آباد» ۳۸۰ هزار و ۸۱۸ تن کنسانتره آهن تولید کردند.

طی سال گذشته، شرکت‌های بزرگ ۱۶ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۳۰۱ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۱۸ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۸۸ تن)، حدود ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان تولید کنسانتره آهن در ماه اسفند، ۴ میلیون و ۹۸ هزار و ۸۵۷ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۳ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۰۳ تن)، نزدیک به ۱۶ درصد افزایش یافت.

افزایش ۱۱۶ درصدی تولید و ۲۶ درصدی ارسال دانه بندی

شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند، یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۵۹۹ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۹۰۲ هزار و ۴۵۴ تن)، ۱۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. ارسال سنگ آهن دانه بندی نیز با ۲۶ درصد افزایش، از یک میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۱۹ تن در سال ۹۹ به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۱۰ تن طی سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده