تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۵۱۱
کد خبر: ۲۵۸۸۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مادر صنعت فولاد ایران در مسیر خودکفایی

ثبت رکورد تعمیر اساسی در بخش فولادسازی ذوب آهن

‌می‌متالز - رکورد تعمیرات اساسی در بخش فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، سیاوش خواجوی مدیر بخش فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با تلاش و همت شبانه روزی کارکنان حد نصاب تعویض اکران در ۱۶ شبانه روز، تعویض مخروطی کنورتور در ۸ شبانه روز ثبت شد.

معاون تجهیزات انرژیتیک بخش فولادسازی این شرکت نیز گفت: با همت کارکنان بخش فولاد سازی، فناوری ساخت لوله‌های واتروال دیگ‌های اوتیلیزاتور که در اختیار کشور‌های خارجی بود، نقشه‌های ساختی این پانل‌ها تهیه، طراحی و بومی سازی شد.

تعداد بازدید : 53

محمدرضا اسماعیل زاده، با اشاره به این که این پانل‌ها را برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان، مدیریت برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک و شرکت توسعه صنعت لنجان ساخته است، افزود: پس از توقف کنورتور یک، دیواره‌های هر چهار اکران دیگ با تُناژ ۵۰ هزار کیلوگرم تعویض شد و با برنامه ریزی قبل از توقف، تعویض اکران‌ها به مدت ۱۶ روز انجام شد و حدنصاب جدیدی به ثبت رسید.

وی گفت: طی این تعمیرات هم زمان با تعویض پانل‌های اکران، سیستم تصفیه غبار کنورتور به طور کامل بازسازی و غبارگیر‌های اولیه و ثانویه به همراه روتور مکنده برای حذف آلاینده‌های زیست محیطی تعویض شد.

معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان هم گفت: با توقف کنورتور شماره یک، مخروطی کنورتور که از قبل، پیش مونتاژ و آماده سازی شده بود تعویض و مقدار ۱۳۰ هزار کیلو گرم قطعات فلزی در این تعمیرات دمونتاژ و مونتاژ شد.

علی بزاز، افزود: در این تعمیرات صفحات چدنی اسی و صفحات ریل زیر کنورتور همراه با دامنه‌ها و اکران‌های کنورتور و همچنین بونکر‌های شارژ فرو آلیاژ به طور کامل تعویض و نوسازی شد.

مجید نیرومند، معاون بخش فولادسازی این شرکت نیز گفت: در این تعمیرات برای اولین بار درایو‌های لانس کنورتور و نوسازی مسیر تغذیه کننده بونکر‌های فروآلیاژ در ۸ متری کنورتور (شامل لوله گذاری، کابل کشی و وصل سر سیم‌ها به طول ۶۰۰ متر) انجام شد.

رسول علی نقی پور، سرپرست کارگاه کنورتور و میکسر هم گفت: با همکاری و همدلی تمام مدیریت‌های در حداقل زمان و ثبت رکورد‌های متعدد و بدون حادثه انسانی تعمیرات اساسی انجام شد.

ثبت رکورد تعمیر اساسی در بخش فولادسازی ذوب آهن

ثبت رکورد تعمیر اساسی در بخش فولادسازی ذوب آهن

ثبت رکورد تعمیر اساسی در بخش فولادسازی ذوب آهن

ثبت رکورد تعمیر اساسی در بخش فولادسازی ذوب آهن

منبع: خبرگزاری صدا و سیما اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده