تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۵۸۸۷۷
سرویس خبر : انرژی

افزایش سرسام‌آور قیمت گاز صنایع آمریکا را تحت فشار قرار داد

‌می‌متالز - افزایش سرسام‌آور قیمت گاز طبیعی هزینه‌های تولید و حمل‌ونقل را در بسیاری از صنایع ایالات متحده افزایش داده است.

به گزارش می‌متالز، افزایش سرسام‌آور قیمت گاز طبیعی هزینه‌های تولید و حمل‌ونقل را در بسیاری از صنایع ایالات متحده افزایش داده است و این وضعیت به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت چرا که این کشور گاز بیشتری به اروپا صادر می‌کند تا توقف واردات گاز روسیه را در قاره سبز جبران کند.

قرارداد‌های آتی گاز طبیعی ایالات متحده در سال جاری میلادی دو برابر شده که بسیار بیشتر از افزایش خرده فروشی بنزین و گازوئیل است که موجب عصبانیت آمریکایی‌ها از صنعت انرژی و دولت ایالات متحده شده است.

بسیاری از مدیران شرکت‌های صنعتی بر این باورند ایالات متحده که زمانی واردکننده بزرگ گاز طبیعی بود، اکنون باید صادرات گاز را متوقف کند و نیاز‌های خود را در اولویت قرار دهد. اما تولیدکنندگان گاز به دنبال افزایش ظرفیت صادراتی همراه با مجوز‌های بیشتر برای حفاری هستند.

بر اساس این گزارش، تولید گاز در مناطق کلیدی در ایالات متحده در سال جاری میلادی کاهش یافته که بخشی از آن به دلیل ظرفیت کم خط لوله رخ داده است. آب و هوای بد نیز تولید را کاهش داد و تقاضا را افزایش داد.

تهاجم روسیه به اوکراین و تحریم‌های متعاقب آن نیز باعث هجوم کشور‌ها برای واردات گاز مایع از آمریکا شده است.

این در حالی است که کارخانه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) ایالات متحده ۱۵ درصد از تولید داخلی را در اواسط ماه مارس مصرف کردند.

پیتر هانتسمن، مدیر اجرایی شرکت تولید کننده مواد شیمیایی تخصصی هانتسمن Huntsman، به رویترز گفت که افزایش قیمت بنزین باعث افزایش هزینه‌ها برای این شرکت که پلی یورتان‌های مورد استفاده در ساخت وسایل الکترونیکی، مصالح ساختمانی و مبلمان را تولید می‌کند، شده است.

وی گفت: مصرف‌کنندگان شاهد شوک‌های (قیمتی) خواهند بود. این شرکت در سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیارد دلار افزایش هزینه مواد خام را پشت سر گذاشته است که بیشتر به دلیل انرژی بوده است.

شرکت شیمیایی وستلیک Westlake Chemical که پلاستیک و دیوارپوش ساختمان تولید می‌کند، اعلام کرد که هزینه‌های سالانه این شرکت حدود ۱۰۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

افزایش تقاضا برای گاز از سوی اروپا، که در تلاش است خود را از واردات روسیه دور کند، تحلیلگران را بر آن داشته است که پیش بینی کنند قیمت‌ها همچنان بالا بماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده