تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۵۹۱۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرکنندگان آهن خام روسیه قیمت‌های وسوسه انگیز ارائه می‌کنند

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، صادرکنندگان آهن خام از روسیه در هفته منتهی به پنجشنبه ۱۲ می‌در تلاش برای جذب خریداران، قیمت‌های پیشنهادی خود را دوباره کاهش دادند.

بازار آهن خام روسیه

به گزارش می‌متالز، ارزیابی قیمت برای آهن خام با منگنز بالا صادراتی بندر اصلی فوب دریای سیاه در روز پنجشنبه، ۵۴۵ – ۵۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۵۹۰ – ۶۲۵ دلار در هر تن در هفته قبل ۹.۸۸ درصد کاهش یافت.

پیشنهادات آهن خام روسیه با مبداء روسیه، در ترکیه با قیمت ۵۹۰ تا ۶۰۰ دلار در هر تن Cfr، نزدیک به ۵۴۵ تا ۵۶۰ دلار در هر تن فوب شنیده شد.

در ایتالیا، پیشنهادات با قیمت ۶۰۰ دلار در هر تن CFR، حدود ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار در هر تن فوب گزارش شد.

این ارقام نسبت به پیشنهادات شنیده شده در هفته گذشته کاهش یافته است که حدود ۶۰۰ دلار در هر تن Cfr در ایتالیا و ترکیه بود.

با وجود کاهش پیشنهادات در بازار‌های معمولی خود، تامین کنندگان روسی فقط در چین توانستند خریدارانی پیدا کنند. منابع خبری گزارش دادند که قیمت قابل اجرا در آنجا به ۵۳۵ دلار در هر تن cfr کاهش یافته است، در حالی که در اوایل ماه می‌فروش ۵۵۰ دلار در هر تن Cfr به چین بود.

ارزیابی قیمت برای آهن خام وارداتی cfr ایتالیا، از ۶۶۰ تا ۶۹۰ دلار در هر تن در هفته گذشته به ۶۰۰ دلار در هر تن در روز پنجشنبه کاهش یافت.

ارزیابی قیمت آهن بریکت شده داغ، بنادر cfr ایتالیا – که گاهی اوقات جایگزینی برای آهن خام استفاده می‌شود – در ۱۲ می‌به قیمت ۴۹۵ – ۵۱۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۵۹۰ – ۶۰۰ دلار در هر تن در هفته قبل، کاهش داشته است.

ارزیابی قیمت برای آهن خام کم منگنز صادراتی بندر اصلی فوب دریای بالتیک در روز پنجشنبه، ۵۹۵ – ۶۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۶۴۰ – ۶۷۵ دلار در هر تن در هفته قبل، به دنبال روند بازار دریای سیاه کاهش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده