تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۶۱۰۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

آهن خام صادراتی از روسیه با تقاضای صفر روبرو شد!

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش دادند که بازار صادرات آهن خام از روسیه در طول هفته منتهی به پنجشنبه ۲۶ می‌به دلیل عدم وجود تقاضا، متوقف شد.

کوه‌هایی از آهن خام و محصولات نیمه تمام در بنادر روسیه

به گزارش می‌متالز، ارزیابی قیمت آهن خام با منگنز بالا صادراتی بندر اصلی فوب دریای سیاه در روز پنجشنبه، ۴۶۰ تا ۵۰۰ دلار در هر تن بود، که به دلیل فعالیت بسیار کم بازار بدون تغییر نسبت به هفته گذشته بود.

یک تاجر از ترکیه در خصوص وضعیت صادرات روسیه گفت: صادرکنندگان روسی کوه‌هایی از آهن خام و محصولات نیمه تمام در بنادر انبار دارند، زیرا نمی‌توانند آن را بفروشند. آن‌ها هیچ پیشنهاد محکمی ارائه نمی‌دهند، اما ایده قیمت [برای آهن خام]حدود ۵۵۰ دلار در هر تن cfr [در ترکیه و ایتالیا]است. [اما]این قیمت خیلی زیاد است و من معتقدم که آن‌ها [به ترکیه و اروپا]را در هر سطحی که حتی کمی بالاتر از آن چیزی است که اکنون چین می‌تواند بپردازد، می‌فروشند.

ایده‌های قیمت تامین کنندگان در محدوده ۵۴۰ – ۵۵۰ دلار در هر تن cfr ترکیه، معادل ۵۰۰ – ۵۱۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود.

روس‌ها هیچ قیمتی پیشنهاد ارائه نمی‌دهند

یکی از فعالان بازار گفت: [شرکت‌های روسی]هیچ پیشنهادی [در حال حاضر] ارائه نمی‌دهند، زیرا هر قیمتی که اعلام کنند، خریداران با سطوح پایین‌تری پاسخ می‌دهند.

در ایتالیا، ایده احتمالی قیمت برای صادرات آهن خام از روسیه ۵۵۰ دلار در هر تن cfr بود، که نزدیک به ۵۰۰ دلار در هر تن فوب بود.

اما سطح قابل اجرا پیشنهاد شده توسط یک خریدار بسیار پایین‌تر بود (۵۰۰ دلار در هر تن cfr، حدود ۴۵۰ دلار در هر تن فوب).

ارزیابی قیمت برای آهن خام وارداتی cfr ایتالیا در روز پنج‌شنبه، ۵۵۰ دلار در هر تن اعلام شد که بدون تغییر نسبت به هفته گذشته باقی ماند.

ارزیابی قیمت آهن خام با منگنز پایین صادراتی بندر اصلی فوب دریای بالتیک در روز پنجشنبه، ۵۱۰ – ۵۵۰ دلار در هر تن بود که در مقایسه با یک هفته قبل نیز بدون تغییر بود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده