تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۵۹۷۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولادساز اوکراینی، یک چهارم تولید فولاد خود را از دست داد

‌می‌متالز - پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، فولادساز اوکراینی «متین وست» چندین دارایی خود، از جمله Azovstal، فولاد Ilyich [هر دو واقع در مارویپل]، Avdiivka Coke و Zaporizhia Coke را در حالت حفاظت گرم قرار داد که منجر به تعلیق تولید و در نتیجه از دست دادن یک چهارم تولید فولاد آن‌ها شد.

نتایج عملیاتی متین وست برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

به گزارش می‌متالز، در سه ماهه اول، تولید فولاد خام (فولاد ساز اوکراینی متین وست) با ۲۵ درصد کاهش نسبت به سه ماهه چهارم به ۱.۹۶ میلیون تن رسید.

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد، تولید فولاد خام در Azovsal حدود ۵۹۸،۰۰۰ تن بود، در حالی که در Ilyich Steel حدود ۶۶۰،۰۰۰ تن برآورد شد که به ترتیب با کاهش ۳۱ و ۴۸ درصدی در سه ماهه اخیر همراه بود.

تولید فولاد خام در Kamet Steel (Dniprovsky Integrated Iron & Steel Works, DMK)، یک تولید کننده محصولات فولادی بلند واقع در Kamyanske در مرکز اوکراین نیز، با ۱۲ درصد افزایش در سه ماهه ابتدایی سال به ۵۷۰،۰۰۰ تن رسید.

کوتاه از میزان تولید فلزات داغ

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد، در سه ماهه اول، تولید فلزات داغ با ۳۱ درصد کاهش به ۱.۸۳ میلیون تن رسید.

این در حالی است که، میزان تولید فلزات داغ در Azovstal با ۳۱ درصد کاهش در سه ماهه ابتدایی سال ۶۸۳۰۰۰ تن و میزان تولید فولاد Ilyich با ۳۷ درصد کاهش ۶۷۲۰۰۰ تن برآورد شد.

در Kamet Steel نیز، میزان تولید فلزات داغ در سه ماهه اول سال ۶۰۷۰۰۰ تن ارزیابی شد که شاهد بهبود ۱۱ درصدی بود.

ارزیابی تولید محصولات تجاری

تولید آهن خام در سه ماهه اول سال ۶۸ درصد کاهش یافت و به ۱۲۲۰۰۰ تن رسید در حالی که، تولید اسلب تجاری با کاهش ۴۸ درصدی (معادل ۱۶۶،۰۰۰ تن) در بازه زمانی سه ماهه همراه بود و تولید بیلت با ۶ درصد کاهش به ۲۳۴،۰۰۰ تن رسید.

علاوه بر این، تولید محصولات فولادی نهایی در سه ماهه اول به ۱.۴۷ میلیون تن رسید که ۲۲ درصد کمتر از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ است.

کوتاه از بازار کنسانتره سنگ آهن و پلت

در سه ماه اخیر میزان تولید کنسانتره سنگ آهن توسط فولادساز اوکراینی متین وست با ۲۰ درصد کاهش به ۶.۱۳ میلیون تن رسید، در حالی که میزان خروجی این محصول در بخش تجاری در بازه زمانی سه ماهه گذشته ۴.۰۷ میلیون تن ارزیابی شد که تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. میزان تولید پلت تجاری با آهن زیر ۶۵ درصد حدود ۴۳ درصد افزایش داشت و به ۷۰۴۰۰۰ تن رسید، در حالی که پلت با آهن بالای ۶۵ درصد در سه ماهه اخیر با بهبود ۲۳ درصدی به ۵۷۷۰۰۰ تن رسید.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده