تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۳۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۵۹۹۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
کارشناس بازار‌های مالی اعلام کرد:

مقایسه چهار فولادساز بورسی از لحاظ میزان فروش و تعداد کارکنان

‌می‌متالز - کارشناس بازار‌های مالی، مقایسه ایی از فروش و تعداد کارکنان چهار شرکت بورسی ذوب آهن، فولاد خوزستان، فولادمبارکه و فولاد خراسان کرد.

به گزارش می‌متالز، کاظم نادرعلی با مقایسه میزان فروش و تعداد کارکنان ذوب آهن با سه شرکت فولادی حاضر در بورس با انتشار یادداشتی در فضای مجازی اعلام کرد: شرکت ذوب آهن در ۹ ماهه برای هر سهم ۳۶۰ ریال سود محقق کرده بود که در ۱۲ ماهه به ۳۰۳ ریال کاهش داشت.

ذوب آهن نه تنها به دلیل کوره بلند و استفاده از زغال سنگ برای تامین انرژی از یارانه انرژی استفاده نمی‌کند بلکه با نیروی انسانی بالایی که طی سال‌های گذشته بصورت دستوری جذب کرده، بهای اشتغال زایی را می‌پردازد. نیروی انسانی ذوب آهن به ازای یک میلیون تن محصول معادل ۴ برابر سایر فولادسازان است.

براین اساس، ذوب آهن با فروش ۲.۴ میلیون تنی و تعداد کارکنان دائمی و قراردادی ۱۳ هزار نفر برای تولید یک میلیون تن محصول، ۵۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

شرکت فولاد خوزستان با فروش ۳.۵ میلیون تنی و تعداد ۵۷۰۰ نفر نیرو برای تولید یک میلیون تن محصول، ۱۶۳۰ نفر مشغول به کار هستند. همچنین شرکت فولاد مبارکه با فروش ۷.۳ میلیون تنی و تعداد ۱۲۵۰۰ نفر نیرو برای تولید یک میلیون تن محصول، ۱۷۰۰ نفر فعالیت دارند.

در شرکت فولاد خراسان هم با فروش ۸۰۰ هزار تنی و تعداد ۱۳۰۰ نفر نیرو برای تولید یک میلیون تن محصول، ۱۶۲۵ نفر حضور دارند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده