تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۵۹۲۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان از گسترش روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا صفا در نشست با بریک سادیکوف کنسول جدید قزاقستان در بندرعباس که با حضور دبیر کل اتاق بازرگانی نیز همراه بود، اظهار داشت:از آنجا که دو کشور ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری دارند تاکید ما نیز بر استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری است و بدون شک ظرفیت‌های استان هرمزگان برای فعالین اقتصادی در قزاقستان قابل توجه خواهد بود.

صفا بیان داشت: ظرفیت‌های استان هرمزگان در ابعاد تجاری، بندری، کشاورزی، معدنی... می‌تواند فصل جدیدی در توسعه روابط تجاری هرمزگان با قزاقستان ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان با داشتن ظرفیت‌های اقتصادی بی نظیر و با تولید انواع محصولات کشاورزی و آبزیان و محصولات باغی خارج از فصل و همچنین داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد دارد و جذب سرمایه گذار خارجی از اولویت‌های ما در اتاق بازرگانی هرمزگان است.

صفا ادامه داد: بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی کشور در هرمزگان تولید می‌شود و از این حیث در بسیاری از محصولات مهم مانند گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، هندوانه، خرما و مرکبات و همچنین بخش آبزیان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: امید می‌رود قزاقستان بتواند در بخش میوه و مرکبات و همچنین در بخش آبزیان از ظرفیت‌های استان هرمزگان استفاده نماید.

صفا افزود: ما برای گسترش مناسبات تجاری با قزاقستان هیچ محدودیتی نداریم و می‌توانیم به بهترین نحو ممکن پذیرای هیات‌های تجاری از کشور قزاقستان و اعزام هیات تجاری از استان هرمزگان به این کشور باشیم.

وی همچنین از تلاش‌های شعبان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس و تعامل با بخش خصوصی قدردانی کرد.

کنسول قزاقستان در بندرعباس نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: ما به دنبال افزایش مناسبات تجاری با استان هرمزگان هستیم.

بریک سادیکوف افزود: ما به دنبال ایجاد خواهر خواندگی هرمزگان با مانگستائو قزاقستان هستیم و بدون شک اتاق بازرگانی هرمزگان در این خصوص نقش مهم و کلیدی دارد.

وی بیان داشت: یکی از اهداف مهم دولت قزاقستان برای راه اندازی دفتر کنسولگری در بندرعباس افزایش و ایجاد روابط خواهر خواندگی با استان هرمزگان است و امید است امسال شاهد گسترش روابط تجاری با استان هرمزگان باشیم.

منبع: برنانیوز

عناوین برگزیده