تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۵۹۷۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جنگ اوکراین و روسیه توسعه اقتصادی چین را به تعویق می‌اندازد!

‌می‌متالز - بیلهاری کاوسیکان، رئیس اندیشکده ملی سنگاپور روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه هفته نامه بین المللی آهن سنگاپور گفت: تا زمانی که جنگ میان اوکراین و روسیه پایان نگیرد، بر تحولات اقتصادی و سیاسی چین تأثیرگذار خواهد بود.

چین، دیگر مرکز رشد اقتصادی نخواهد بود

به گزارش می‌متالز، کاوسیکان، رئیس دانشگاه ملی سنگاپور افزود: «چین دیگر مرکز رشد اقتصادی برای حمایت از جهان نخواهد بود، به خصوص اگر مرز باریکی بین حمایت از روسیه و تلاش برای جلوگیری از تحریم علیه خود طی کند».

هنوز تعداد زیادی شرکت بزرگ جهانی در چین وجود دارد و جهان همچنان در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی خواهد ماند.

کاوسیکان، سفیر سابق سنگاپور، از چین انتظار دارد که برنامه‌های گردش دوگانه خود را افزایش دهد – با اولویت مصرف داخلی و در عین حال باز ماندن برای تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی – و سعی کند رشد داخلی را به منظور حمایت از اقتصاد خود به پیش ببرد.

وی در ادامه بیان کرد: اما چین نیز مشکلات داخلی خود را دارد، مانند کووید- ۱۹، اقتصاد داخلی آن شکننده است و هنوز باید با ایالات متحده رقابت کند.

قیمت‌ها و تقاضای فولاد چین به دلیل قرنطینه‌ها و محدودیت‌های کووید- ۱۹ در شهر‌های کلیدی مانند شانگ‌های و پکن کاهش یافته است.

قیمت سنگ آهن نیز تحت تأثیر قرار گرفته است، به طوری که معامله گران سنگ آهن در دو ماه گذشته به سختی معامله مورد علاقه خود را در میان فولادسازان پیدا کردند.

کاوسیکان گفت که چین همچنین باید روابط خود را با بقیه آسیا متعادل کند و نمی‌تواند کاملاً به خود متکی باشد.

وی اضافه کرد: چین همچنین نسبت به شهروندانش که شراکت رهبران چین با روسیه را زیر سوال می‌برند، محتاط خواهد بود. این امر به ویژه در صورتی که چین شروع به حمایت مادی از روسیه کند، بیشتر می‌شود.

اختلالات در اقتصاد جهانی ادامه خواهد داشت

کاوسیکان گفت که انتظار نمی‌رود جنگ اوکراین و روسیه به این زودی‌ها پایان یابد. وی نسبت به باد‌های معکوس ژئوپلیتیکی و اقتصادی بیشتر در آینده نزدیک هشدار داد، زیرا انتظار نمی‌رود هیچ یک از کشور‌های عمده درگیر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در مناقشه تغییر مسیر دهند.

رئیس دانشگاه ملی سنگاپور در خاتمه اظهار کرد: “هیچ راه حل قابل پیش بینی یا آتش بس احتمالی در آینده نزدیک وجود ندارد، به ویژه زمانی که پوتین به یک پیروزی قاطع نیاز دارد؛ بنابراین تحریم‌ها باقی خواهند ماند و اختلالات در اقتصاد جهانی ادامه خواهد داشت. ”

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده