تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۵۹۳۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش قیمت کویل نورد گرم چین پس از تشدید رکود اقتصادی

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش دادند که بازار‌های فولاد پس از آشفتگی اخیر بازار‌های مالی جهانی تضعیف شده و در نتیجه، اعتماد معامله گران در بازار‌های چین به دلیل تقاضای پایین و بهبود آهسته از بین رفته است.

کوتاه از بازار کویل نورد گرم چین

به گزارش می‌متالز، قیمت کویل نورد گرم چین نسبت به هفته قبل در سطوح بسیار پایین تری نوسان داشت و در بعد از ظهر جمعه در شانگهای، کویل نورد گرم ۵.۵ x۱۵۰۰mm Q۲۳۵ در حدود ۴۸۵۰ – ۴۸۸۰ یوان در هر تن (۷۱۴ – ۷۱۹ دلار در هر تن) معامله شد که با کاهش ۱۵۰ یوانی در هر تن همراه بود.

در همین حال، در بورس آتی شانگهای، پرمعامله‌ترین قرارداد مربوط به ماه اکتبر ۲۰۲۲ برای کویل نورد گرم نسبت به روز پنجشنبه ۳۷ یوان در هر تن افزایش یافت، اما نسبت به طول هفته حدود ۶۳ یوان در هر تن کاهش را تجربه کرد و به ۴۷۶۷ یوان در هر تن رسید.

علیرغم میزان فروش کلی بسیار پایین، برخی از معامله گران در بازار شرق چین، در فرایند آماده سازی برای پایان احتمالی قرنطینه در شانگهای، خرید بیشتری انجام دادند.

کاهش محدودیت قرنطینه و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی

در راستای کاهش محدودیت‌های قرنطینه و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، دولت شانگ‌های گفت؛ فعالیت‌های عادی آن هم به صورت محدود پس از اواسط ماه می‌مجاز خواهد بود. با این حال، اکثر منابع معتقدند که این امر تنها در ماه ژوئن امکان پذیر خواهد بود.

در همین حال، در واقع از روز جمعه بهبود جو از سرگیری تولید خودروسازان در شانگ‌های شروع شده است، زیرا این امر باید از تقاضای کویل نورد گرم قبل از باز شدن کل شهر حمایت کند.

به گفته معاون شهردار شانگهای، SAIC Motor و Tesla روزانه ۲۰۰۰ خودرو تولید می‌کنند. در همین حال، یوان چین به کاهش ارزش خود ادامه داد و کاهش قیمت کویل نورد گرم چین را در بازار‌های صادراتی تشدید کرد.

علاوه بر این، با وجود ارزش پایین‌تر دلار و قیمت‌های پایین در بازار، انتظار می‌رود هند نیز بر قیمت‌ها فشار وارد کرده و تعداد زیادی از پیشنهادات کویل نورد گرم SAE۱۰۰۶ در حدود ۸۰۰ دلار در هر تن به ویتنام منتقل شد، که عمدتاً برای محصولات حداکثر ۳۰ درصدی با ضخامت ۲ میلی متر است.

چندین پیشنهاد ارائه شده مستقیماً توسط فولادسازان بزرگ بازار و در قیمت ۸۲۰ – ۸۳۰ دلار در هر تن Cfr ویتنام قرار داشتند.

یکی از منابع خبری روز جمعه اعلام کرد، شنیده است که یک کارخانه، کویل نورد گرم SAE۱۰۰۶ را با قیمت ۷۸۰ دلار در هر تن Cfr ویتنام عرضه می‌کند. اما منابع خبری معتقدند که این محصول همیشه از کیفیت پایین تری نسبت به سایر کارخانه‌های بزرگتر برخوردار است.

همچنین، در ۱۳ می‌کویل نورد گرم SAE ۱۰۰۶ با ضخامت ۲ میلی متر با قیمت ۷۸۵ – ۷۹۵ دلار در هر تن فوب چین ارزیابی شد که نسبت به هفته قبل ۲۵ دلار در هر تن کاهش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده