تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۵۹۴۰۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ارتقای تکنولوژی خودرو‌های تولید داخل ضرورت دارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکهدر ساخت و توسعه خودرو‌های برقی از سایر کشور‌ها عقب هستیم گفت: همواره خودرو‌هایی در کشور تولید می‌شوند که به لحاظ مصرف سوخت دارای اشکالاتی هستند لذا ارتقای تکنولوژی خودرو‌های تولید داخل ضرورت دارد.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکهدر ساخت و توسعه خودرو‌های برقی از سایر کشور‌ها عقب هستیم گفت: همواره خودرو‌هایی در کشور تولید می‌شوند که به لحاظ مصرف سوخت دارای اشکالاتی هستند لذا ارتقای تکنولوژی خودرو‌های تولید داخل ضرورت دارد.

مصطفی طاهری عنوان کرد: علیرغم اینکه دنیا به سمت استفاده از خودرو‌های هیبریدی و برقی حرکت کرده، اما متاسفانه در ساخت و توسعه خودرو‌های برقی از سایر کشور‌ها عقب هستیم به طوری که همواره خودرو‌هایی در کشور تولید می‌شوند که به لحاظ مصرف سوخت دارای اشکالاتی هستند لذا ارتقای تکنولوژی خودرو‌های داخلی ضرورت دارد.

وی بیان کرد: برای تولید خودرو‌های برقی و هیبریدی می‌توان از ظرفیت خودروسازان دارای واحد‌های تحقیق و توسعه پیشرفته و همچنین از دانشگاه‌ها و صنایع نظامی و دفاعی که در ساخت خودرو در دنیا پیشرو هستند بهره برد. ضمن اینکه صنایع نظامی پیش از این نیز در ساخت و تامین قطعات وارداتی خودرو‌های ناقص همکاری خوبی با خودروسازان داشته اند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره بهتلاش‌های خودروسازان در راستای بهبود کیفیت محصولات و خدمات خود در سال جاری اظهار داشت: امیدواریم خودروسازان تا پایان سال جاری با اقداماتی، چون افزایش تولید و عرضه محصولات جدید و با کیفیت کارنامه خوبی از خود ارائه دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامیدر پایان یادآور شد: وزیر صمت در برنامه‌ای که به مجلس ارائه دادند افزایش تولید خودرو تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال جاری را وعده دادند که امیدواریم این هدف گذاری با تلاش خودروسازان و نظارت وزارت صمت تحقق پیدا کند.

منبع: خبر خودرو

عناوین برگزیده