تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۳۱
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۵۹۴۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

پیگیری‌ها برای فعالسازی صدرفولاد ادامه دارد/افزایش ظرفیت تولید و اشتغال نساجی بروجرد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با حمایت‌های مدیریت ارشد استان پیگیری‌ها برای فعالسازی صدرفولاد ادامه دارد و مطمنا از تمام ظرفیت خود برای حل مشکلات و موانع این واحد تولیدی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۷ مصوبه در ستاد تسهیل استان داشتیم که ۶۳ مصوبه اجرایی شده و بخش عمده‌ای از مصوبات باقی مانده نیز در حال اجرا هستند.

وی گفت: ۱۳۲ مصوبات مربوط به حوزه صنعت،۲۱ مورد جهاد کشاورزی و ۴ مورد مورد نیز مربوط به میراث فرهنگی بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در راستای تأمین منابع مالی واحد‌های تولید تسهیلات رونق تولید در حال پرداخت بوده که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۲ واحد درخواست تسهیلات با رقم ۶۵۴ میلیارد تومان داده اند که با ۶۰ مورد موافقت شده و تاکنون مبلغ ۲۸۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت سامان کاشی بروجرد، افزود: شرکت سامان کاشی بروجرد در سال ۹۴ با مشکل مواجه و در سال ۹۷ ورشکستگی این واحد اعلام شد و اکنون با ورود سرمایه گذاران طرح ۸۰ درصد اورهال انجام شده و نیاز به ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش دارند.

وی گفت: اعطای تسهیلات به این واحد جز مصوبات سفر ریاست محترم جمهور است که در جلسه مشکلات پیشرو بررسی و تصمیمات لازم برای پرداخت تسهیلات به این واحد تولیدی اتخاذ شد.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوبات خوبی در جهت حمایت و رفع موانع و مشکلات واحد‌های مهم تولیدی استان به تصویب رسید که مطمنا کمک شایانی به ادامه روند این واحد‌ها خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با حمایت‌های مدیریت ارشد استان پیگیری‌ها برای فعالسازی صدرفولاد ادامه دارد و مطمنا از تمام ظرفیت خود برای حل مشکلات و موانع این واحد تولیدی استفاده خواهیم کرد.

جعفری اظهار داشت: خوشبختانه شرکت نساجی بروجرد در چند ماه گذشته با افزایش اشتغال و تولید روبرو بوده و امیدواریم شاهد تداوم این وضعیت باشیم.

منبع: خبرگزاری اقتصادی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده