تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۵۹۴۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایران

روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش ۱۰ درصدی قیمت شمش صادراتی + نمودار

‌می‌متالز - طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کنیم تا دیدی نسبت به درآمد‌های ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۸۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۶۵ دلاری، معادل ۱۰.۱ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۶۵۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۲۰ دلاری معادل ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۳ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۶۵۰ تا ۶۶۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۷۰ تا ۵۹۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت نسبت به قیمت‌های ۲۱ اردیبهشت، حاکی از کاهش ۱۰.۱ درصدی است.

قیمت فولاد در بازار‌های جهانی در هفته‌های اخیر به سرعت رو به کاهش گذاشته است. قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت اسلب صادراتی CIS با کاهش ۱۱.۶ درصدی به ۶۳۵ تا ۶۶۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۶۴۴ دلار به ازای هر تن به ۶۱۸ دلار رسید. در هفته گذشته، قیمت سی‌اف‌آرِ شمش وارداتی چین نیز با کاهش قابل توجه نسبت به هفته‌های اخیر به ۵۹۵ تا ۶۰۰ دلار در هر تن رسید.

در زمانی بسیار سریع، افزایش قیمت ناشی از جنگ اوکراین در بازار جهانی فولاد پس گرفته شد. متأسفانه بخشنامه عوارض صادراتی باعث شد تا شرکت‌های ایرانی نتوانند از فرصت کوتاه جهش قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد استفاده کنند.

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده