تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۶۱۳۰۵

حمل ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی از بنادر کشور

‌می‌متالز - معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از حمل ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی در بازه زمانی ابتدای امسال تا ۱۴ خرداد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا شهرکی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات و آمار ثبت شده، از ابتدای فروردین ماه تا ۱۴ خرداد ماه سال جاری، بالغ بر چهار میلیون و ۵۰۰ هزارتن کالا‌های اساسی با بیش از ۱۸۱ هزار سفر از مبدأ بنادر، امام خمینی (ره)، عباس، چابهار، امیرآباد انزلی، فریدون کنار، نوشهر و بوشهر، بارگیری و به مقاصد مورد نظر در کشور حمل شد.

وی افزود: با افزایش پهلوگیری کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی و همزمانی آن با اوج برداشت محمولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون و نظر به اهمیت تامین کالا‌های اساسی در سطح کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های حمل ونقل و رانندگان پرتلاش و تشکل‌های صنفی و سایر دستگاه‌های ذیمدخل در این زمینه حمل کالا‌های اساسی که مایحتاج ضروری مردم و واحد‌های تولیدی است را در اولویت قرار داد.

شهرکی عنوان کرد: براساس آمار بارگیری کالا‌های اساسی از بنادر کشور، بندر امام خمینی (ره) با ۱۱۲ هزار سفر کامیون و بارگیری بیش از ۲.۸ میلیون تن و سهم نزدیک ۶۲ درصدی از کل بنادر در جایگاه نخست قرار دارد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: بندر شهید رجایی با ۷۸۷ هزار تن، چابهار با ۴۴۱ هزار تن، امیرآباد با ۲۴۶ هزار تن، بندر انزلی با ۱۵۱ هزار تن، نوشهر با ۴۴ هزار تن، فریدون کنار با ۳۲ هزار تن و بوشهر با ۱۱ هزار تن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

شهرکی با بیان اینکه به منظور تسریع در روند جابجایی کالا‌های اساسی علی الخصوص در بندر امام خمینی (ره)، پیگیری‌های لازم جهت افزایش امکانات بارگیری، تسریع در تخلیه ناوگان، پرداخت به موقع کرایه حمل و... در دستور کار سازمان است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از جمله تخصیص سهمیه ویژه کالا‌های اساسی در سالن اعلام بار پایانه بار بندر امام خمینی (ره) و همچنین تلاش ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور جهت اعزام ناوگان، روزانه قریب به ۵۸ هزار تن کالای اساسی با نزدیک به دو هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون از مبداء بنادر حمل می‌شود.

وی تاکید کرد: تسریع در توزین و خروج کالا ازبنادر و انبارها، افزایش تجهیزات بارگیری و کاهش وقفه‌ها در زمان تغییر شیفت کارکنان در انبار‌ها و همچنین پرداخت به موقع کرایه قطعاً در استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و تسریع در تخلیه حمل کالا‌های اساسی راهگشا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده