تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۶۰۳۳۲

تخلیه‌وبارگیری ۳۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران

‌می‌متالز - بر اساس آمار رسمی طی دو ماه ابتدایی امسال ۳۳ میلیون کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه کالا‌های نفتی تا پایان اردیبهشت سال‌جاری در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی معادل ۴ میلیون و ۲۸ هزار و ۷۰۵ تن، میزان تخلیه کالای غیرنفتی ۷ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۰۷ تن و مجموع تخلیه کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

میزان بارگیری کالا‌های نفتی ۱۲ میلیون و ۸۸ هزار تن، میزان بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۹ میلیون و ۸۱ هزار تن و مجموع بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۲۱ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۲۹۷ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۲ درصدی بارگیری کالا‌های نفتی و غیر نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جمع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی تا پایان اردیبهشت امسال معادل ۱۶ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۲۷۳ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۱۶ میلیون و ۹۴۳ هزار تن بود. مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۳۳ میلیون و ۶۰ هزار و ۳۰۹ تن بوده که حاکی از رشد ۲ درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه و بارگیری کالای کانتینری نیز ۳۸۲ هزار و ۲۷۰ TEU بوده که نسبت به دوماه ابتدایی سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده