تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۶۲۷
کد خبر: ۲۵۹۶۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معرفی سرویس فراداده اتصال به سامانه کاداستر معدنی

‌می‌متالز - در سومین نشست کارگروه پایگاه جامع داده‌های علوم زمین و معدن وزارت صمت، سرویس فراداده برای اتصال به سامانه کاداستر معدنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و پایگاه داده‌های سازمان ایمیدرو، معرفی شد.

به گزارش می‌متالز، در این نشست همچنین دو حوزه انتشار اطلاعات و همچنین تدوین دستورالعمل‌های تجمیع اطلاعات فعالان بخش اکتشاف و معدنکاری کشور موردبحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، مقررشده در جلسات آینده آیین‌نامه چگونگی فعالیت و برداشت اطلاعات و مستندسازی فعالان بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و معدنکاری مشخص شود تا این فعالیت‌ها روشمند باشد و اطلاعات اکتشاف مربوط به مراحل دریافت پروانه اکتشاف و گواهی کشف در پایگاه داده‌های علوم زمین و معدن وزارت صمت تجمیع، یکپارچه‌سازی و ذخیره‌سازی شود.

بر همین اساس، فراهم کردن بستری مناسب برای اتصال سامانه اطلاعات مکانی پایگاه داده‌های علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به کاداستر معدنی برای بهره‌گیری متقاضیان بخش معدن و اکتشافات از اطلاعات فنی و پایه موردنیاز تولیدشده در سازمان زمین‌شناسی کشور در دستور کار قرارگرفته است.

گفتنی است؛ دستیابی سریع به اطلاعات موردنیاز، موجب افزایش بهره‌وری و بازدهی فعالان بخش معدن در فرایند اکتشاف خواهد شد.

پایگاه جامع داده‌های علوم زمین و معدن وزارت صمت از یکپارچه‌سازی و به اشتراک‌گذاری داده‌های سه سامانه؛ شامل سامانه کاداستر معدن (معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت)، پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین (سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور) و سامانه تحت وب داده‌های مکان‌مبنای اکتشافی ایمیدرو، راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده