تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۵۹
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۵۹۷۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر اجرایی منطقه ویژه دوغارون:

فراهم کردن زیرساخت‌ها در مرز دوغارون سبب توسعه اقتصادی می‌شود

‌می‌متالز - مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: گمرک دوغارون با قدمت ۱۰۰ سال یکی از پنج گمرک برتر کشور است که جهت افزایش صادرات و تجارت نیازمند توسعه و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این معبر زمینی است.

به گزارش می‌متالز، حسین آخوندزاده اظهار کرد: هرچقدر زیرساخت‌ها جهت تسریع در امور رانندگان کامیون‌های صادرات و ترانزیت بیشتر فراهم شود، سرمایه کشور توسعه یافته و این مهم عاملی برای ایجاد اشتغال در مرز و رفع بیکاری در منطقه می‌شود.

وی افزود: تمام زیرساخت‌های لازم برای افزایش سطح صادرات انواع کالا از ایران به مقصد بازار کشور افغانستان توسط منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ایجاد شده است.

آخوندزاده بیان کرد: مرز دوغارون یکی از تاثیرگذارترین مرز‌های کشور با افغانستان است که باید تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صادرات و ترانزیت کالا برای توسعه اقتصادی در این معبر رسمی تلاش بیشتری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون عملیات اجرایی فاز یک طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون آغاز شده و تمام تلاش عوامل اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بر این است که زمینه را برای جذب سرمایه‌گذار بومی فراهم کرده و مرزنشینان شهرستان تایباد در مرز سهیم باشند.

آخوندزاده خاطرنشان کرد: در فاز یک طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون صنایع غذایی، خدماتی، درمانی، کشاورزی، صنعتی، سلولزی و تولیدی ایجاد خواهد شد که این اقدام زمینه اشتغال جوانان بومی در منطقه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون جهت افزایش تردد ناوگان ترانزیتی تاکید کرد: در حال حاضر به طور میانگین ماهانه بیش از ۳۰۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۲۰۰۰ دستگاه کامیون افغانستانی در منطقه ویژه وارد می‌شوند؛ این در صورتی است که منطقه ویژه ظرفیت پذیرش بیشتری را دارد.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: از آنجا که بازار افغانستان نیازمند کالا‌های ایرانی است و تقاضا از سمت کشور همسایه بسیار است. چنانچه بروکراسی اداری در مرز دوغارون با حضور دستگاه‌های متولی کاهش پیدا کند، صادرات کالا به کشور افغانستان افزایش پیدا خواهد کرد و این امر سبب توسعه اقتصاد در کشور می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده