تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۶۰۴۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شهرک صنعتی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز رونق می‌گیرد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت فارس در نشست بررسی راهکار‌های رفع مشکلات شهرک صنعتی و کارگاهی شهید دستغیب شیراز گفت: بحث شناسایی و ساماندهی کارگاه‌های تولیدی در دستور کار قرارگرفته و با توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل امکانات و همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، فعالیت واحد‌های تولیدی در این شهرک رونق می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی افزود: باید برای رفع موانع و مشکلات کارگاه‌های صنعتی و تولیدی در این شهرک و نیز ساماندهی آن‌ها، دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تلاش کنند تا برای واگذاری انشعاب و خطوط تلفن ثابت، آب و گاز، تقویت شبکه برق‌رسانی و روشنایی معابر و اصلاح تعرفه‌های عوارض و مالیات و احداث واحد‌های تولیدی و کارگاهی موانع و کمبود‌ها برطرف شود.

وی تصریح کرد: این شهرک دارای ظرفیت خوبی است که می‌تواند در اشتغال‌زایی نقش زیادی داشته باشد، همچنان که کارگاه‌های کنونی در این شهرک با فعالیت خود، تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند و در سخت‌ترین شرایط کار و تولید می‌کنند تا در چرخه اقتصادی و تولید این استان نقش داشته باشند.

رئیس سازمان صمت فارس ادامه داد: حضور واحد‌های صنعتی با فعالیت مشترک در یک مکان ویژه می‌تواند منجر به فعالیت‌های مشترکی مانند خرید مواد اولیه به‌طور مشترک، بازاریابی و بازار سازی مشترک، رفع مشکلات با همفکری یکدیگر و ایجاد رقابت سالم شود.

ایزدی بیان کرد: در این ناحیه ازنظر تولیدات و اشتغال‌زایی تعداد ۹۲۵ واحد صنفی، صنعتی و نمایشگاهی و اشتغال بیش از چهار هزار نفر درزمینه درودگری، مبل‌سازی و نئوپان و... اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما هنوز کمبود‌ها و نیازمندی‌های زیادی وجود دارد که با برطرف شدن آن‌ها، احداث و راه‌اندازی واحد‌های جدید رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: صرف‌نظر از تعداد اندکی از کارگاه‌های شهرک صنعتی شهید دستغیب که از سازمان صمت فارس مجوز گرفته‌اند، بیشتر کارگاه‌ها متولی ندارند و در چند سال گذشته، شهرداری برای آن‌ها مجوز احداث کارگاهی و انبار صادر کرده است.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: باهدف بررسی مشکلات شهر و پالایش واحد‌های تولیدی، تعیین محدوده شهرک صنعتی شهید دستغیب از سوی شهرداری منطقه ۵، تهیه اطلاعات جامع و کامل صنفی یا صنعتی از واحد‌های موجود، شناسایی کارگاه‌های مزاحم و معرفی آن‌ها به سازمان صمت فارس، صدور پروانه‌های صنفی یا صنعتی با توجه به شرایط زیست‌محیطی از سوی سازمان صمت ازجمله مصوبات این نشست بود.

گفتنی است در این نشست که در محل شهرک صنعتی شهید دستغیب شیراز برگزار شد، زیرساخت‌های نامناسب شهرک (آب، برق و تلفن و...)، بازار فروش، مسائل مرتبط با مالیات، فضاسازی، زیباسازی و نصب تابلو‌های راهنما، جاده دسترسی و مشکلات همپوشانی جاده موجود با مناطق مسکونی و جمع‌آوری زباله ازجمله مشکلات مطرح‌شده از سوی صنعتگران بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده