تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۶۰۴۵۹
سرویس خبر : انرژی
معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه:

الزام قانونی صنایع درخرید برق و دریافت ۳۳۷ کد بورسی از ۷۵۰ مشترک

‌می‌متالز - معاون شرکت مدیریت برق با اعلام الزام قانونی صنایع در خرید از بورس، گفت: از ۷۵۰ مشترک تنها ۴۵ درصد معادل ۳۳۷ مشترک اقدام به دریافت کد بورسی کرده اند.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا باقری با بیان اینکه صنایع می‌توانند بخشی از برق موردنیاز را در بورس و بخشی را از شرکت‌های برق منطقه‌ای تهیه کنند، گفت: صنایعی که کد بورسی گرفتند، میزان برق مصرفی را در بورس یا بصورت معامله دو جانبه خریداری کرده و بقیه را از طریق برق منطقه‌ای خریداری می‌کنند.

وی افزود: هیچ منع قانونی وجود ندارد و صنایع می‌توانند در زمان اوج مصرف، برق را از بورس خریداری کنند. ظرفیت تخصیص یافته به نیروگاه‌ها در بورس انرژی، توسط مشترکان قابل خریداری بوده و هر مشتری قیمت بیشتری پیشنهاد دهد، برنده خواهد بود تا جایی که برق قابل عرضه تمام شود.

این مقام مسوول ادامه داد: هنگام کمبود عرضه و تقاضا منجر به افزایش رقابت خریداران و جهش قیمت در بورس خواهد شد و بازخوردی به سرمایه‌گذار می‌دهد تا در زمینه احداث نیروگاه قدم پیش گذاشته و با اطمینان کامل و در محیط رقابتی سالم و کامل نسبت به ایجاد نیروگاه اقدام کند.

به گفته باقری از ۷۵۰ مشترک معرفی شده به بورس تنها ۴۵ درصد کد بورسی گرفته و بقیه اقدام به خرید برق از طریق منطقه با قیمت‌های بیشتر می‌کنند. در حالی که وزارت نیرو خرید برق از بورس انرژی را در اولویت تامین قرار داده و طبق مصوبه هیات دولت، مشترکان یک مگاوات و بیشتر باید از طریق بورس اقدام کنند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده