تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۴۵
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۶۰۴۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

وزیر صنعت در مورد فروش سهام بلوکی "خودرو و خساپا" صحبت نکند!

‌می‌متالز - رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: وزیر صنعت در مورد فروش سهام بلوکی ایران‌خودرو و سایپا نمی‌تواند صحبت کند و واگذاری این دو شرکت باید در بلوک‌های ۳۵ یا ۴۰ درصدی باشد!

به گزارش می‌متالز، حسین قربان‌زاده در مورد نحوه واگذاری سهام بلوکی ایران خودرو و سایپا و برنامه وزارت صنعت برای عرضه سهام این دو گفت: اولا" وزیر صنعت در مورد سهام دولت در این دو خودروساز نمی‌تواند صحبت کند. دوما" در مورد سهام تودلی هم شرکت‌های دارنده سهام می‌توانند تصمیم بگیرند. سوما" سهام دولت طبق قانون اصل ۴۴ باید توسط وزارت اقتصاد و با مباشرت سازمان خصوصی‌سازی واگذار شود. علاوه بر این کار گروه پایش اهلیت خریداران در سازمان خصوصی‌سازی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۵ و ۱۷ درصد از سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا مانده که وثیقه بوده و باید به جای این سهام، اموال دیگری وثیقه تا زمینه واگذاری فراهم شود. برای واگذاری بهینه‌تر، بهتر است سهام تودلی با سهام نهاد‌های دیگر مانند صندوق‌های بازنشستگی تجمیع شود و در قالب بلوک‌های ۳۵ یا ۴۰ درصدی واگذار شود تا هم ارزش سهام بالا رود و هم منافع نهاد‌های دیگر مانند صندوق بازنشستگی حفظ شود.

این مقام مسوول افزود: مالکان سهام ایران خودرو و سایپا کافی است به سازمان خصوصی‌سازی وکالت دهند تا به نیابت این سهام تجمیع و بلوکی در بورس عرضه شود و هر نهاد به میزان مالکیت می‌تواند منافع را بردارد. حفظ ارزندگی سهام دولت از ویژگی‌های فروش بلوکی است که باید همه مالکان مد نظر قرار دهند.

قربان زاده تاکید کرد: با این همه سازمان خصوصی سازی نمی‌تواند سهام دولت را به صورت بلوک ۱۵ یا ۲۰ درصدی عرضه کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده