تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۲۶۰۵۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نوسان گیری چین در بازار فلزات

‌می‌متالز - تحلیلگران انتظار دارند کاهش رشد تولید ناخالص داخلی چین در کوتاه مدت بر قیمت بیشتر فلزات تأثیر بگذارد. با این حال، آن‌ها همچنین به خوش‌بینی خود برای افزایش قیمت فلزات در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اشاره می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، در حالی که قیمت فلزات به شدت به تحولات در چین، بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فلزات در جهان وابسته است، پیش بینی رشد واقعی تولید ناخالص داخلی چین که ۴.۵ درصد برای سال ۲۰۲۲ اعلام شده است. موسسه فیچ به سرکوب نظارتی شرکت‌های فناوری، ضعف در بخش املاک و قرنطینه در شهر‌های بزرگ اشاره می‌کند که به شدت فعالیت اقتصادی را کاهش داده و تقاضا برای فلزات را نزولی کرده است.

قیمت فلزات در طول سال بی‌ثبات بوده و بین عوامل متضاد در طرف عرضه و تقاضا نوسان داشته است. پس از کرونا و جنگ اوکراین، محدودیت‌های عرضه همراه با موجودی کم تاریخی با نگرانی‌ها در مورد تقاضای چین عوامل تاثیرگذار بر نرخ فلزات بودند.

به گفته این تحلیلگر، ذخایر مس به طور قابل توجهی افزایش یافته، زیرا محدودیت‌های لجستیکی و محدودیت‌های لجستیکی تقاضا را با مشکل مواجه کرده است. همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد پیشرفت در احیای عملیات معدن مس لاس بامباس که ۲ درصد از تولید کنسانتره مس جهانی را تشکیل می‌دهد، در حال انجام است.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده