تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۶۳۹۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ایالات متحده و چین در بازار رقابتی فلزات کمیاب

‌می‌متالز - در طول چند دهه گذشته، روابط ایالات متحده و چین بیش از هر چیز دیگری به یک رقابت تبدیل شده است. این امر ایالات متحده را مشتاق جدایی از چین در چندین موضوع مهم کرده است. یکی از این مسائل تامین فلزات کمیاب است. چین تقریباً ۹۰ درصد از فلزات کمیاب جهان را پالایش می‌کند. علاوه بر این، این کشور دارای بیش از ۵۰ درصد از معادن این فلزات است.

به گزارش می‌متالز، ایالات متحده در حال حاضر برای رفع نیاز‌های فلزات میاب خود به دو کشور چین و روسیه متکی است. همه ما از موضع آن در مقابل روسیه مطلع هستیم، اما چین در حال حاضر در لیست دوستان ایالات متحده باقی مانده است. با این حال، پنتاگون، وزارت انرژی امور خارجه و سایر سازمان‌ها در مورد اینکه اگر چین و ایالات متحده وارد جنگ شوند چه اتفاقی برای زنجیره تامین فلزات کمیاب می‌افتد ابراز نگرانی می‌کنند.

ذخایر ملی ایالات متحده شامل مواد معدنی مانند تیتانیوم، تنگستن و لیتیوم است. با این حال، همچنان به شدت به تجارت با چین برای حفظ عرضه این مواد معدنی حیاتی متکی است. در گزارشی نقل شده است که مقادیر زیادی از این مواد معدنی برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای آمریکا مورد نیاز است.

این هفته خبر‌های خوبی در زمینه فلزات کمیاب ایالات متحده منتشر شد. شرکت آمریکایی Rare Earths Limited اعلام کرد که حفاری اکتشافی اخیرش در ملک لاپاز در آریزونا نتایج دلگرم کننده‌ای را نشان داده است. این سازمان گفت که در آوریل امسال ۹ معدن اکتشافی حفر کرده است و مطالعه اولیه نمونه‌ها نشان می‌دهد عناصر کمیاب در بیشتر این کاوش‌ها وجود دارد.

وزارت دفاع ایالات متحده نیز قراردادی ۱۲۰ میلیون دلاری با شرکت Lynas Rare Earths استرالیا برای ساخت تاسیسات جداسازی فلزات کمیاب امضاء کرده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده