تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۶۰۶۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

ذوب آهن اصفهان، ۵۵۰ فرصت پژوهشی برای دانشگاهیان فراهم کرد

‌می‌متالز - نمایشگاه و رویداد ملی عصر امید (گام دوم انقلاب) دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی تهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و تعدادی از مسوولان کشوری هشتم خردادماه در مصلی تهران، گشایش یافت.

به گزارش می‌متالز، این نمایشگاه با حضور ذوب آهن اصفهان و با هدف ایجاد و خلق فرصت‌های مشترک از طریق تعامل نزدیک، پویا و حرفه‌ای با صاحبان ایده، تولیدکنندگان محصولات فناورانه و متخصصان تا یازدهم خردادماه، پذیرای مسوولان کشوری، وزارتخانه‌ها، صنایع بزرگ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حوزه فناوری خواهد بود.

قالیباف در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: پیشرفت و اقتدار کشور مرهون تلاشگران عرصه علم است، با این رویکرد، نظام مقدس اسلامی که همواره بر پایه آرمان‌های الهی و اهل بیت (ع) استوار است و کسانی که بر این اساس قدم بر می‌دارند هراسی از دشمن به دل خود راه نمی‌دهند.

وی گفت: پیوند دانشگاه و صنعت می‌تواند ثمرات بسیار مثبتی برای هر دو مجموعه داشته باشد و این مهم باید هر چه بیشتر تقویت شود.

طهرانچی نیز با بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان بر لزوم ارتباط نزدیک‌تر دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: ذوب آهن اصفهان با فراهم کردن زمینه پژوهش دانشگاهیان همواره ارتباط خود را به بهترین نحوه با دانشگاه و مراکز دانش بنیان حفظ کرده است که نمونه بارز آن ارایه ۴ چالش به دانشگاهیان است که زمینه ۵۵۰ فرصت پژوهشی را برای دانشگاهیان فراهم نمود.

رییس دانشگاه آزاد افزود: تاسیس دفتر مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و ذوب آهن اصفهان نقطه عطفی برای هر دو مجموعه است و در همین قالب سعی شده پایان نامه‌های دانشگاهی، پروژه محور و کاربردی باشد.

گفتنی است؛ این رویداد با شعار ۱۰۰۰ ایده و استارت آپ، ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق و ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، فرصتی برای شناسایی ایده‌ها و استعداد‌های برتر شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری، تحقیق و توسعه است و همچنین فرصتی مناسب برای معرفی و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده