تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۶۰۹۷۵
سرویس خبر : محیط زیست
آلمان:

کشور‌های G-۷ می‌توانند به استفاده از زغال سنگ پایان دهند

‌می‌متالز - وزیر انرژی و آب و هوای آلمان روز پنجشنبه گفت که گروه هفت کشور ثروتمند می‌تواند راه را برای پایان دادن به استفاده از زغال سنگ، سوخت فسیلی بسیار آلوده کننده‌ای که مسئول بخش بزرگی از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جهان است، هدایت کند. به گزارش سرویس علمی آریا؛ مقامات ارشد کشور‌های G-۷ نشستی سه روزه در برلین برگزار می‌کنند که طی آن به دنبال توافق بر سر اهداف مشترک برای تغییر از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر هستند که دانشمندان می‌گویند برای مهار تغییرات اقلیمی نیاز فوری است.

به گزارش می‌متالز، وزیر انرژی و آب و هوای آلمان روز پنجشنبه گفت که گروه هفت کشور ثروتمند می‌تواند راه را برای پایان دادن به استفاده از زغال سنگ، سوخت فسیلی بسیار آلوده کننده‌ای که مسئول بخش بزرگی از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جهان است، هدایت کند.

به گزارش سرویس علمی آریا؛ مقامات ارشد کشور‌های G-۷ نشستی سه روزه در برلین برگزار می‌کنند که طی آن به دنبال توافق بر سر اهداف مشترک برای تغییر از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر هستند که دانشمندان می‌گویند برای مهار تغییرات اقلیمی نیاز فوری است.

رابرت هابک، وزیر انرژی و آب و هوای آلمان گفت: گروه ۷ (..) شاید بتواند نقش پیشگامی برای پیشبرد پایان دادن به استفاده از زغال سنگ برای برق و کربن زدایی سیستم حمل و نقل ایفا کند.

هابک گفت که این موضوع می‌تواند به نشست سران G-۷ در المائو آلمان در ماه آینده و سپس به نشست گروه ۲۰ اقتصاد‌های پیشرو و نوظهور در اواخر سال جاری منتقل شود.

از آنجایی که کشور‌هایی مانند چین، هند و اندونزی به شدت به زغال سنگ متکی هستند، واداشتن کشور‌های گروه ۲۰ به امضای اهداف بلندپروازانه تعیین شده توسط برخی از پیشرفته‌ترین اقتصادها، کلیدی خواهد بود.

هابک گفت: اشتباه است که تلاش‌هایی را که کشور‌ها برای مقابله با بحران انرژی کنونی انجام می‌دهند، ناشی از جنگ روسیه در اوکراین، به عنوان مقابله با تلاش‌ها برای پایان دادن به استفاده از سوخت‌های فسیلی در نظر بگیریم.

او گفت: «آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم، تسریع تحولات زیست محیطی است.

گروه‌های زیست محیطی هشدار داده اند که کشور‌هایی مانند آلمان با تلاش برای تامین منابع جدید گاز طبیعی - از جمله از طریق ایالات متحده - برای جبران کمبود عرضه از روسیه، اهداف سبز خود را به خطر انداخته و تضعیف می‌کنند.

نشست برلین همچنین به دنبال دستیابی به توافقاتی در مورد افزایش کمک‌های مالی به کشور‌های فقیر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، بودجه اضافی برای تنوع زیستی، حفاظت از اقیانوس‌ها و کاهش آلودگی پلاستیکی است.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده